Hyvinvointia käsittelevä piirrosvideo julkistettiin Kunta-alan hyvinvointiseminaarissa 7.6.

Mikä ihmeen hyvinvointi

hyvinvointi

Mikä ihmeen hyvinvointi? Hyvinvoinnin edistäminen on koko kunnan tehtävä. Näin todetaan tuoreessa Kuntaliiton julkistamassa piirrosvideossa, joka on suunnattu uusille luottamushenkilöille. Videon on tuottanut Kuntaliiton "Kunta hyvinvoinnin edistäjänä" -verkostoprojekti yhteistyössä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sekä Terve Kunta -verkoston kanssa.

Kuntaliiton, sosiaali- ja terveysministeriön sekä valtiovarainministeriön rahoittamassa Kunta hyvinvoinnin edistäjänä -verkostoprojektissa keskitytään kuntien tulevaisuuden hyvinvointirooliin ja sen tehtäviin. Kuten videossakin todetaan, hyvinvoinnin edistäminen on myös tulevaisuudessa kunnan tärkein tehtävä.

Luottamushenkilöillä on avainrooli kuntalaisten hyvinvoinnin edistämisessä. Hyvinvoinnilla ja elinvoimalla on myös vahva yhteys, minkä huomioiminen on tärkeää kunnan päätöksenteossa. Hyvinvointia edistetään niin pienillä kuin suurillakin päätöksillä ja teoilla.

Kuntien muuttuvassa toimintakentässä on tärkeää huomioida, että myös kuntalaiset ja heidän tarpeensa muuttuvat. Hyvinvoinnin edistäminen on syytä tehdä yhdessä kuntalaisten ja muiden paikallisten toimijoiden kanssa. Vaikka maailma muuttuu, on yksi asia joka ei muutu: ”Kunta voi yhtä hyvin kuin sen asukkaat.”

Tehdään siis sellaisia päätöksiä, jotka lisäävät hyvinvointia, pitävät kunnan elinvoimaisena sekä ehkäisevät ongelmien kehittymistä.

Video löytyy Kuntaliiton youtube-kanavalta:

Ilmoittaudu kuntien hyvinvointiseminaariin!

Kevään innostavin HYTE-tapahtuma on Kuntien hyvinvointiseminaari, jonka teemana on tänä vuonna elinympäristö hyvinvoinnin lähteenä.

Maksuton tilaisuus järjestetään Kuntatalolla Helsingissä tiistaina 14.5. klo 9.30-15.30.