Kuntaliitto kutsuu suomalaiset kunnat mukaan rantojen siivousaaltoon

Tänä keväänä talkoillaan roskattomien rantojen puolesta Itämereltä Atlantille saakka!

Itämerihaaste ja Pidä Saaristo Siistinä ry toteuttavat huhti-toukokuun 2017 taitteessa viikon mittaisen Rantojen siivousaalto -tempauksen, jonka tarkoitus on lisätä tietoa roskaantumisesta ja sen vaikutuksista vesistöihimme, ja tarjota mahdollisuus osallistua konkreettisesti vesiensuojeluun. Kuntaliitto on mukana tempauksessa viestintäkumppanina ja kannustaa kuntia lähtemään mukaan teemaviikkoon omilla talkoillaan.

Rantojen siivousaalto käynnistyy lauantaina 29.4.2017 Puhtaat rannat -tapahtumilla Helsingissä, Turussa, Tallinnassa ja Pietarissa ja päättyy Pohjoismaiden yhteiseen Nordic Coastal Clean-up Day -tapahtumaan 6.5.2017 Siisti Biitsi -kampanjan hengessä ulottaen talkoot Islantiin saakka. Tapahtumissa voit osallistua siivoustalkoisiin, ihmetellä roskien löytötavaratoimiston kauhugalleriaa, saada opastusta kierrätyksestä ja lajittelusta sekä monipuolista tietoa roskaantumisen vaikutuksista vesiimme.

Tule mukaan joko päätapahtumiin tai järjestä viikon aikana omat rantatalkoot!

Osallistumisohjeet järjestäjien kotisivuilta

Pysy aallonharjalla seuraamalla Rantojen siivousaalto -sivua Facebookissa!

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!