Tukimateriaalit asiakas- ja potilastietojärjestelmien käyttöönottoprojektien viestintään, koulutukseen ja tuen käytäntöihin julkaistu

AKUSTI-foorumin asiakas- ja potilastietojärjestelmien tehtäväverkon toimeenpanon pilotointia tukevassa (SIIKA) projektissa tuotettiin kunnille, kuntayhtymille ja maakuntavalmistelulle tukimateriaalia, jonka pohjalta voi tarkistaa omissa suunnitelmissa huomioon otettavia asioita liittyen projektin viestintään, koulutustarpeisiin ja käyttöönoton tuen käytäntöihin. Materiaaleissa on tuotu esiin kunkin osa-alueen parhaita käytäntöjä. Siitä huolimatta, että työ on kohdennettu asiakas- ja potilastietojärjestelmien muutoksiin ja käyttöönottoihin, se on sovellettavissa myös muissa organisaatioissa käytettäväksi tietojärjestelmien muutostilanteissa. Tukimateriaalit löytyvät SIIKA-projektin julkaisuna AKUSTIn kotisivulta.

Tämän kaltaiset yhteiset materiaalit on todettu hyödyllisiksi myös AKUSTI-projektin joulukuussa 2018 toteutetussa arvioinnissa, jossa kerättiin palautetta toiminnasta. Arvioinnin tulokset julkaistaan myöhemmin.

Hanna Menna

Etunimi
Hanna
Sukunimi
Menna
Erityisasiantuntija

+358 9 771 2043
Kännykkä
Vastuualueet
  • AKUSTI-hankkeen sihteeristön tehtävät, projektit ja viestintä.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry
Yksikkö
Sosiaali ja terveys
Tiimi
Tieto- ja talous
Timo Ukkola

Etunimi
Timo
Sukunimi
Ukkola
Erityisasiantuntija

+358 9 771 2091
Kännykkä
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry