Timo Reina videolla: Kuntatalouden kestävyydestä pidettävä huolta kehysriihessä

Asfaltointi- ja tiemerkintätöiden urakka-asiakirjat 2016

Tarkastettu

Julkaisun ”Asfaltointi-ja tiemerkintätöiden urakka-asiakirjat 2016” on laatinut Päällystealan neuvottelukunta PANK ry:n asiakirjatoimikunta. Nämä urakka-asiakirjat korvaavat aiemman julkaisun ”Asfalttiurakan asiakirjat 2011” (ISBN 951-755-978-X) sekä INFRA ry:n nettijulkaisun ”Tiemerkinnät 2013”.

Julkaisun sisältöä on muutettu siten, että se sisältää erilliset asfaltointi- ja tiemerkintäurakan malliasiakirjat sekä pieniin urakkakokonaisuuksiin sopiva yhdistetty asfaltointi- ja tiemerkintäurakan malli. Julkaisussa on ainoastaan ns. perinteisen ”hinnaltaan halvin” yksikköhintaurakan asiakirjamallit.

tiemerkintäurakoitsijoiden käyttöön. Asiakirjoissa on huomioitu Asfalttinormit
2011 ja Rakennusurakan yleiset sopimusehdot 1998 sekä rakennustyön turvallisuudesta annettu valtioneuvoston asetus (VNa) 205/2009. Asiakirjat ovat yhteensopivat muiden alalla yleisesti käytössä olevien asiakirjamallien kanssa.

Työselostuksen rakenne ja lukujen numerointi noudattaa Rakennustieto Oy:n julkaisun InfraRYL 2010 luvun 21400 Päällysteet ja pintarakenteet ja tarvittaessa muiden lukujen rakennetta.

Hanna Kemppainen

Hanna
Kemppainen
yhdyskuntatekniikan asiantuntija
Vastuualueet
  • katujen ylläpito
  • infran rakennuttaminen
  • teknisen sektorin hankinnat
  • Kehto foorumin koordinointi
Organisaatio
Kadunrakentamista

Asfaltointi- ja tiemerkintätöiden urakka-asiakirjat 2016

Asiakirjat on tarkoitettu kuntien lisäksi yksityisten rakennuttajien ja asfaltti- ja tiemerkintäurakoitsijoiden käyttöön.

lateral-image-left