Kansallinen palveluarkkitehtuuri (KaPA)

Kuntatoimijoiden KaPA-hankkeita 2015 - 2017

Kunta-KaPA edistää kuntatoimijoiden Kansallisen palveluarkkitehtuurin palveluiden käyttöönoton suunnittelua ja toteutusta.

KaPA -suunnittelu- ja/tai toteutushankkeita

• Kansallisen palveluväylän hyödyntämisen suunnittelu osana kansalaisen sähköistä asiointi- ja ajanvarausprosessia 1-6/2016. Yhteyshenkilö: Tuula Ristimäki, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri (EPSHP) (etunimi.sukunimi@epshp.fi)
  • Palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä -palveluväylän integraatiomäärittelyjen suunnitteluhanke 1-12/2016 ja Toteutushanke 1-8/2017. Yhteyshenkilöt: Max Lönnqvist tai Pekka Malo, Turun kaupunki (etunimi.sukunimi@turku.fi)
  • Koti - Koulu - KaPA: Wilma-Kuntalaistili-KaPA -palveluväylän hyödyntämisen suunnitteluhanke 3-6/2016 ja Toteutushanke 3-8/2017. Yhteyshenkilö: Heikki Haaparanta, Porin kaupunki. Lue lisää (suunnitteluhankkeen loppuraportti). (etunimi.sukunimi@pori.fi).
  • KaPA ja tietopalvelu Kompa2016: KaPA ja tietopalvelu Kompa - suunnitteluhanke. Yhteyshenkilö: Pasi Halme, Lahden kaupunki (etunimi.sukunimi@lahti.fi). Lue lisää (loppuraportti).
  • HSY:n palvelupohjainen palveluväyläarkkitehtuuri. Yhteyshenkilö: Harri Heinonen, Helsingin Seudun Ympäristöpalvelut (HSY) (etunimi.sukunimi@hsy.fi)
  • Virtuaalisairaala & KaPA -suunnitteluhanke 7-12/2016. Yhteyshenkilö: Sirpa Arvonen, Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS) (etunimi.sukunimi@hus.fi)
  • Päivähoitohanke. Jarmo Heinonen, Varkauden kaupunki (etunimi.sukunimi@varkaus.fi)
  • Palvelutietojen siirto palvelutietovarantoon -toteutushanke 10/2016 - 5/2017. Yhteyshenkilöt: Tuomas Heikkinen ja Harri Nevala, Turun kaupunki (etunimi.sukunimi@turku.fi)
  • Timmi & KaPA -suunnitteluhanke 12/2016 - 3/2017. Arja Toivonen, Nurmijärven kunta  (etunimi.sukunimi@nurmijarvi.fi)
  • PTV-integraatio & Wordpress -toteutushanke 1-6/2017. Yhteyshenkilö: Terhi Mäenpää, Janakkalan kunta (etunimi.sukunimi@janakkala.fi)
  • Suomi.fi palvelujen käyttöönoton suunnittelu Tampereen kehyskunnissa 1-5/2017. Yhteyshenkilö: Arto Kahila, Ylöjärven kunta (etunimi.sukunimi@ylojarvi.fi)
  • KaPA & Rovaniemen kaupunki -suunnitteluhanke 12/2016 - 2/2017 ja Toteutushanke 3-8/2017. Yhteyshenkilö: Arttu Salonen, Rovaniemen kaupunki (etunimi.sukunimi@rovaniemi.fi)
  • ODA & KaPA -suunnitteluhanke 12/2016 - 5/2017 ja -toteutushanke 6-8/2017. Yhteyshenkilö: Jaakko Korhonen, Espoon kaupunki  (etunimi.sukunimi@espoo.fi
  • Suomi.fi -palvelujen käyttöönotto varhaiskasvatuksen sähköisissä asiointipalveluissa -toteutushanke 3-8/2017. Yhteyshenkilöt: Heikki Vierula tai Nina Ankkuri, Seinäjoen kaupunki (etunimi.sukunimi@seinajoki.fi)
  • Kirjastopalvelujen Suomi.fi-integraatio -toteutushanke 3-8/2017. Yhteyshenkilö: Matti Sarmela, Helsingin kaupunki (Kirjastot.fi) (etunimi.sukunimi@hel.fi)
  • Joki ICT Oy:n jukaisujärjestelmään palveluväyläintegraatio -toteutushanke 5-8/2017. Yhteyshenkilö: Liisa Hankonen, Nivalan kaupunki (etunimi.sukunimi@nivala.fi)
  • PSSHP:n liittäminen sähköiseen tilausjärjestelmään kansallisen palveluväylän avulla -toteutushanke 5-8/2017. Yhteyshenkilö: Esa Miettinen, PSSHP (etunimi.sukunimi@psshp.fi
  • Palveluväyläintegraatio-hanke 6-8/2017. Yhteyshenkilö: Tero Kankaanpää, Alajärven kunta (etunimi.sukunimi@alajarvi.fi)
  • Porvoon kaupungin Microsoft D365-alustalle rakennetun kuntalaispalvelun liittämisen kansalliseen palveluväylään 6-8/2017. Yhteyshenkilö: Axel Ek, Porvoon kaupunki (etunimi.sukunimi@porvoo.fi).
  • KaPA-toteutushanke - Kolpeneen palvelukeskuksen kuntayhtymä 6-8/2017. Yhteyshenkilö: Maarit Pirttijärvi, (etunimi.sukunimi@poskelappi.fi).

Lisätietoja hankkeista ja hankemateriaaleista (loppuraportit ym.) voi kysyä suoraan hankkeiden yhteyshenkilöiltä ja Kunta-KaPAsta kuntakapa@kuntaliitto.fi, Jari Ylikoski tai Susanna Hyvärinen (etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi). Alle on listattu kuntatoimijoiden KaPA-hankkeiden loppuraportteja. Huomioithan hankkeiden loppuraportteihin tutustuessasi, että KaPA-ohjelman edistyessä Suomi.fi-palveluiden nimiöinti ja toiminnallisuudet ovat kehittyneet.

Kuvituskuva

Tutustu myös

lateral-image-left
Digisumpit-kuvituskuva.

Tervetuloa digisumpeille!

Digisumpit on torstaisin pidettävä etätilaisuus kuntien digikehittäjille. Digisumpit on tarkoitettu kuntien osaamisen jakamista ja verkostoitumista varten.

Digisumppien ajankohdat ja aiheet.