Kunnan markkinointi

Haitarinsoittaja torilla

Kunta tai maakunta on markkinoitavana kokonaisuutena omintakeinen ja monitahoinen. Kuntien ja maakuntien markkinoinnin tavoitteet ovat usein myös moniulotteisemmat kuin hyödykkeitä markkinoivalla liikeyrityksillä. Monet markkinoinnin peruslainalaisuudet koskevat kuitenkin myös kuntamarkkinointia.

Kunnan markkinointi toteuttaa osaltaan kunnan strategiaa ja edellyttää siten huolellista suunnittelua. Markkinointi alkaa yhteisen tahtotilan määrittelystä ja palvelujen tuotekehittelystä. Strategian yhteydessä määritellään kunnan vahvuudet, vetovoimatekijät ja tavoitemielikuva.

Hyvä markkinointiviestintä on totuudenmukaista ja pitkäjänteistä. Lupauksille on oltava katetta todellisuudessa.

Tällä sivustolla on kunnan markkinointia koskevaa tutkimustietoa ja aineistoa. Sivustolta saat myös tietoa kuntien markkinointivastaavien verkostotapaamisista ja koulutuksesta.

Markkinoinnin julkaisuja

Tutustu Kuntaliiton julkaisemiin markkinoinnin ja viestinnän oppaisiin verkkokaupassamme.
Mies kirjastossa
centred-liftup
lapsia käsityökerhossa

Kuntien markkinointitutkimus 2016

(Kuntaliitto tiedottaa 19.5.2016) Tiukentuva kuntatalous ohjaa kuntia tekemään suunnitelmallisempaa markkinointia, ilmenee Kuntaliiton toteuttamasta kuntien markkinointitutkimuksesta, jossa kartoitettiin kuntien markkinoinnin eri ulottuvuuksia. Lue lisää
lateral-image-left
Piiriverkoston seminaari 14.12.2017 | Kuntaliitto SISÄLTÖÄ & SIJOITTUMISTA MARKKINOINNILLA

Piiri ja Sanoma Media Finland järjestää sisältö- ja sijoittumismarkkinointitapahtuman torstaina 14.12. Sanomatalossa Helsingissä (Töölönlahdenkatu 2).
Ohjelmassa ajankohtaista asiaa sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksista sekä käytännön caseja. Lisäksi kuulemme myös yrittäjän odotuksista kuntien sijoittumismarkkinoinnille.
Tilaisuus on suunnattu kaupunkien ja kuntien ...
Sisältöä ja sijoittumista markkinoilla

Piiriverkosto järjestää yhteistyössä Sanomien kanssa 14.12. jo perinteisen aamupäivä seminaarin joulun alla Helsingissä, Sanomatalossa.
Ohjelma ja ilmoittautuminen https://www.kuntaliitto.fi/tapahtumat/2017/piiriverkoston-seminaari-14122017
Piiri Tervetuloa doTerra seminaariin la 18.11. klo13.00-15.30. Esittelemme doTerra eteerisiä öljyjä. Edustamme doTerra-brändiä, joka on puhtaiden öljyjen huippua maailmassa. Näitä eteerisiä öljyjä on alettu käyttää myös joissakin sairaaloissa ja niitä tutkitaan yliopistotasolla.

Tule ”Terveyttä luonnosta” workshopiin kuulemaan, miten eteerisiä öljyjä voi ...
Brändien arvostus -tutkimuksen kymmenen kärkeen nousi ensimmäistä kertaa kotimaisuudesta kertova Avainlippu. Myös Iittala palasi vuoden tauon jälkeen kymmenen arvostetuimman joukkoon. Muutoin kärjen ovat miehittäneet tutut brändit. Fazerin Sininen, Fiskars ja Fazer ovat jo viidettä vuotta ...
Kevin Spacey's Best Advice For Marketers Tarinankertojat esiin kunnissa siivittämään markkinointia?
There are more ways to share your ideas than ever before. Ideas framed in story form are the most engaging of all.

Hae lisää