Markkinointi- ja viestintätyön tukena

Piiri-yhteistyöverkosto

Piiri

Ohjelma ja Ilmoittautuminen Piiritapahtumaan 2018

Piiri toimii yhteistyö- ja sparrausverkostona markkinoinnin tekijöille

Toiminnan tarkoituksena onkin pitää yllä laajaa markkinointi- ja viestintäosaajien kehittämis- ja vertaisverkostoa, joka kehittää osaamista kunta-alalla ja nostaa kuntamarkkinoinnin ja viestinnän asemaa sekä arvostusta yleisesti kuntapäättäjien keskuudessa.Toiminnan tavoitteena on kehittää kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamista.

Piiri on aloittanut toimintansa vuonna 2006 Suomen Kuntaliiton, Seudulliset Kehittämisyhtiöt SEKES ry:n ja Suomen matkailun alue-organisaatiot SUOMA ry:n yhteishankkeena.

Piiri-verkoston tarkoitus

Kuntamarkkinoinnin Piiri-verkoston ja SM-kilpailun alkuperäisessä hankekuvauksessa on kiteytetty verkoston tarkoitus:
”Tarkoitus on verkottaa kuntaomisteisten tai -rahoitteisten organisaatioiden markkinoinnin ja viestinnän asiatuntijatehtävissä toimivat henkilöt yhteen ja kehittää kuntamarkkinoinnin osaamista kuntasektorilla. Liittymällä PIIRIin saa yhteistä informaatiota ja sparrausta kuntamarkkinoinnin kehittämiseen. Kuntamarkkinoinnin osaajien omalla verkostolla tuetaan alan toimijoiden välistä vuorovaikutusta ja välitetään tietoa keskitetysti kaikille osapuolille.”

Lähde mukaan avoimeen ja aktiiviseen kunta-alan yhteistyö- ja kehittämisverkostoon!

Piiri-jäsenyydestä on hyötyä

Piiri-verkosto tarjoaa jäsenilleen maksuttomia teematapaamisia ja asiantuntija- sekä case-esittelyjä päivänpolttavista kunta- ja aluemarkkinoinnin teemoista. Verkostomainen toiminta mahdollistaa ajatusten ja kokemusten vaihdon muiden jäsenten kanssa. Piiri-tapahtumat toimivat verkoston kontaktipintana. Piiri-tapahtuma "Kuntamarkkinoinnin näköalapaikka" järjestetään vuosittain keväällä.  Piirin vuosikalenteriin kuuluvat lisäksi maksuttomat tilaisuudet, joissa keskitytään tietyn teeman ajankohtaisasioihin Piiri-yhteistyöyritysten isännöimänä. Piiri-verkoston jäsenyys on kuntataustaisille organisaatioille maksuton eikä velvoita mihinkään.

Piiri-verkoston jäseneksi voi liittyä kuka tahansa kuntaomisteisen organisaation markkinointi- ja viestintätehtävissä toimiva tai kuntapäättäjä.

Piiri-tapahtumat

Piiri-verkosto järjestää vuoden mittaan vuorovaikutus- ja sparraustapahtumia.

Jäsenedut ja liittyminen jäseneksi

Piiri mahdollistaa ajatusten ja kokemusten vaihdon muiden jäsenten kanssa.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu

Kultaa ja kunniaa kuntien markkinoinnille.

Yhteistyökumppanit

Piiri-verkosto on ainutlaatuinen kumppanuusverkosto.
Pirkanmaan yrittäjyys- ja elinvoimakuntapalkinto Ylöjärvelle Pirkanmaan yrittäjyys- ja elinvoimakunta palkittiin keskiviikkona 17. tammikuuta Lempäälän Ideaparkissa. Voittajaksi parhailla pisteillä ylsi Ylöjärven kaupunki. Voittajakunta saa vuoden ajan käyttää Pirkanmaan yrittäjyys- ja elinvoimakunta -nimikettä.
Piiri shared a link.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu | Kuntaliitto Onko kunnassanne vuonna 2017 toteutettu tai parhaillaan käynnissä kampanja, jossa olisi aineksia Kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruuteen.

Mikä on Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu?
Kilpailutyön aiheena voi olla esimerkiksi kunnan kilpailukyvyn parantaminen, matkailu, rekrytointi tai kuntaa markkinoiva tuote.
Kilpailutyö voi käsittää koko seudun tai kunnan ...
Matkailussa imagoa ei voi siirtää Mistä syntyy matkailumarkkinointi? Alueellisesta yhteistyöstä, investoinneista, verkostoitumisesta, pitkäjänteisyyttä...vai jotain muuta?
Savon matkailua innoitettiin hyödyntämään Lappi-huumaa (SS 28.12.). Pääkirjoituksessa hehkutettiin muun muassa Kuusamon matkailun ilmiömäistä kasvua ja ihmeteltiin samalla, mikseivät nuo turistivirrat voisi kulkea vain piirun verran alempana tuoden kasvua myös ...
Piiriverkoston seminaari 14.12.2017 | Kuntaliitto SISÄLTÖÄ & SIJOITTUMISTA MARKKINOINNILLA

Piiri ja Sanoma Media Finland järjestää sisältö- ja sijoittumismarkkinointitapahtuman torstaina 14.12. Sanomatalossa Helsingissä (Töölönlahdenkatu 2).
Ohjelmassa ajankohtaista asiaa sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksista sekä käytännön caseja. Lisäksi kuulemme myös yrittäjän odotuksista kuntien sijoittumismarkkinoinnille.
Tilaisuus on suunnattu kaupunkien ja kuntien ...
Sisältöä ja sijoittumista markkinoilla

Piiriverkosto järjestää yhteistyössä Sanomien kanssa 14.12. jo perinteisen aamupäivä seminaarin joulun alla Helsingissä, Sanomatalossa.
Ohjelma ja ilmoittautuminen https://www.kuntaliitto.fi/tapahtumat/2017/piiriverkoston-seminaari-14122017

Hae lisää

Etunimi