Markkinointityön tukena

Piiri-yhteistyöverkosto

Piiri

Piiri toimii yhteistyö- ja sparrausverkostona markkinoinnin tekijöille

Toiminnan tarkoituksena onkin pitää yllä laajaa markkinointi- ja viestintäosaajien kehittämis- ja vertaisverkostoa, joka kehittää osaamista kunta-alalla ja nostaa kuntamarkkinoinnin ja viestinnän asemaa sekä arvostusta yleisesti kuntapäättäjien keskuudessa.Toiminnan tavoitteena on kehittää kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamista.

Piiri on aloittanut toimintansa vuonna 2006 Suomen Kuntaliiton, Seudulliset Kehittämisyhtiöt SEKES ry:n ja Suomen matkailun alue-organisaatiot SUOMA ry:n yhteishankkeena.

Piiri-verkoston tarkoitus

Kuntamarkkinoinnin Piiri-verkoston ja SM-kilpailun alkuperäisessä hankekuvauksessa on kiteytetty verkoston tarkoitus:
”Tarkoitus on verkottaa kuntaomisteisten tai -rahoitteisten organisaatioiden markkinoinnin ja viestinnän asiatuntijatehtävissä toimivat henkilöt yhteen ja kehittää kuntamarkkinoinnin osaamista kuntasektorilla. Liittymällä PIIRIin saa yhteistä informaatiota ja sparrausta kuntamarkkinoinnin kehittämiseen. Kuntamarkkinoinnin osaajien omalla verkostolla tuetaan alan toimijoiden välistä vuorovaikutusta ja välitetään tietoa keskitetysti kaikille osapuolille.”

Lähde mukaan avoimeen ja aktiiviseen kunta-alan yhteistyö- ja kehittämisverkostoon!

Piiri-jäsenyydestä on hyötyä

Piiri-verkosto tarjoaa jäsenilleen maksuttomia teematapaamisia ja asiantuntija- sekä case-esittelyjä päivänpolttavista kunta- ja aluemarkkinoinnin teemoista. Verkostomainen toiminta mahdollistaa ajatusten ja kokemusten vaihdon muiden jäsenten kanssa. Piiri-tapahtumat toimivat verkoston kontaktipintana. Piiri-tapahtuma "Kuntamarkkinoinnin näköalapaikka" järjestetään vuosittain keväällä.  Piirin vuosikalenteriin kuuluvat lisäksi maksuttomat tilaisuudet, joissa keskitytään tietyn teeman ajankohtaisasioihin Piiri-yhteistyöyritysten isännöimänä. Piiri-verkoston jäsenyys on kuntataustaisille organisaatioille maksuton eikä velvoita mihinkään.

Piiri-verkoston jäseneksi voi liittyä kuka tahansa kuntaomisteisen organisaation markkinointi- ja viestintätehtävissä toimiva tai kuntapäättäjä.

Piiri-tapahtumat

Piiri-verkosto järjestää vuoden mittaan vuorovaikutus- ja sparraustapahtumia.

Jäsenedut ja liittyminen jäseneksi

Piiri mahdollistaa ajatusten ja kokemusten vaihdon muiden jäsenten kanssa.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu

Kultaa ja kunniaa kuntien markkinoinnille.

Yhteistyökumppanit

Piiri-verkosto on ainutlaatuinen kumppanuusverkosto.
Brändien arvostus -tutkimuksen kymmenen kärkeen nousi ensimmäistä kertaa kotimaisuudesta kertova Avainlippu. Myös Iittala palasi vuoden tauon jälkeen kymmenen arvostetuimman joukkoon. Muutoin kärjen ovat miehittäneet tutut brändit. Fazerin Sininen, Fiskars ja Fazer ovat jo viidettä vuotta ...
Kevin Spacey's Best Advice For Marketers Tarinankertojat esiin kunnissa siivittämään markkinointia?
There are more ways to share your ideas than ever before. Ideas framed in story form are the most engaging of all.
Vuoden 2018 Piiri-tapahtuma Seinäjoella 16.-17.5.2018. Varaa kalenteriin, nähdään Seinäjoella!
Hotellit ja talot jäävät rakentamatta, jos kaavoitus ei toimi – "Ihmiset arvostavat vähän erilaisia asioita" Kuntaliiton markkinointitutkimuksessa (4/2016) kunnat mainitsivat kysyttäessä markkinoinnin tavoitteita tonttimyynnin kasvattamisen ja uusien asukkaiden houkuttelemisen alueelle. Ylen jutusta taustatukea markkinointiin: "monipuolinen tonttitarjonta on yksi vetovoimatekijä kaupungille."
Taloa ei haluta rakentaa ihan mihin tahansa. Oikeanlaista tonttia saatetaan odottaa pitkäänkin, ja hotelli voi ...

Hae lisää

Etunimi
Ulla
Sukunimi
Kotila
julkaisuassistentti

Kännykkä
Vastuualueet

julkaisujen myynti

Eija Rautiainen

Etunimi
Eija
Sukunimi
Rautiainen
markkinointipäällikkö

Kännykkä
Vastuualueet

Operatiivinen markkinointi: KL-Kustannus ja Kuntaliitto.