Asiantuntijamme esittäytyvät

Johanna Viita vastaa maakunta-asioista

Suomen Kuntaliitolla ja maakuntien liitoilla on yhteistyösopimus tiettyjen palveluiden ja tehtävien hoitamisesta. Kehityspäällikkö Johanna Viita vastaa 1.9.2016 alkaen Kuntaliitossa sopimuksen mukaisista maakunta-asioista kokoaikaisesti. Lisäksi hänen tehtävänään on Kuntaliiton palveluiden kehittäminen uusille maakunnille.

Ennen Kuntaliittoon siirtymistä Viita toimi kymmenen Helsingin seudun kehyskunnan yhteisen edunvalvontaliikelaitoksen johtajana. Lisäksi hän oli Keski-Uudenmaan kahdeksan kunnan yhteisen kuntaliitosselvityksen projektinjohtaja ja viiden kunnan yhteisen sote-projektin päällikkö.

”Maakuntien yhteistyö on tuttua, sillä vuosina 1999-2009 johdin seitsemän Etelä-Suomen maakunnan liiton yhteistyötä. On mukava palata tuttujen toimijoiden pariin todella mielenkiintoisessa muutosvaiheessa. Teen omalta osaltani parhaani, jotta Kuntaliitto voi jatkossa toimia myös maakuntien edunvalvojana”, Johanna Viita kertoo.

Johanna Viita

Etunimi
Johanna
Sukunimi