Vuoden 2019 HOPE-terveydenhuollon vaihto-ohjelma

Suomalaiset keskussairaalat ja suuret terveyskeskukset ovat osallistuneet aktiivisesti eurooppalaiseen terveydenhuollon hallinnon HOPE-asiantuntijavaihto-ohjelmaan. Ohjelma on tarkoitettu ammattihenkilöille, jotka ovat toimineet vähintään kolme vuotta terveydenhuollon johtotehtävissä tai ovat olleet muulla tavoin vastuussa toiminnan ja palvelujen kehittämisestä terveydenhuolto-organisaatiossa.

HOPE-asiantuntijavaihto-ohjelman tavoitteena on tutustuttaa vaihtoon osallistuva kohdemaan terveydenhuoltoon yleisesti ja erityisesti vuoden teemasta nouseviin kysymyksiin. Vuoden 2019 teemana on “Evidence-informed decision-making in healthcare management” (Näyttöön perustuva päätöksenteko terveydenhuollon johtamisessa). Lista mukana olevista maista löytyy vaihto-ohjelman kotisivuilta (ks. jäljempänä). Haku vuoden 2019 vaihto-ohjelmaan päättyi 31.10.2018. Itse vaihto kestää kuukauden, ohjelma alkaa 6.5.2019 ja päättyy 2.-4.6.2019 pidettävään päätösseminaariin. Päätösseminaari pidetään Ljubljanassa, Sloveniassa.

Suomen kansallisena koordinaattorina HOPE-ohjelmassa toimii erityisasiantuntija Hannele Häkkinen, jolta saa tarvittaessa lisätietoja sekä vaihtoon hakeutumisesta että isäntäorganisaationa toimimisesta.

Muualla verkossa

Exchange Programme 2019