Kuntajohtaminen

johtaja

Hyvä johtaminen on kunnan keskeinen menestystekijä. Kuntajohtaminen on kunnan perustehtävän haltuun ottamista ja vastuun kantamista kunnan asukkaiden hyvinvoinnista, paikallisesta elinvoimaista sekä kestävästä kehityksestä nyt ja tulevaisuudessa. Kuntajohtaminen on kokonaisuus, joka muodostuu johtamisen eri näkökulmista ja tasoista. Luottamushenkilö- ja ammattijohdon yhteistyöllä strategisesti johdetut kunnat menestyvät tulevaisuuden haasteissa.

Johtaminen tarkoittaa aina viime kädessä ihmisten toiminnan ohjaamista. Johtaminen yhdistetään usein ensisijaisesti organisaatioon tai työyhteisöön, mutta kunnassa johtamisen lähtökohtana ovat samalla kuntalaisten hyvinvoinnin sekä koko kuntayhteisön ja sen elinvoiman johtamisen näkökulmat. Kunnan itsehallinnollisen olemuksen ja laajan tehtäväkentän vuoksi johtamistehtävät kunnassa jakaantuvat luottamushenkilö- ja ammattijohtamiseen. Jatkuvasti yhä nopeampien muutosten keskellä toimiminen edellyttää kunnilta ketterää ja tietoon perustuvaa strategista johtamista.

Näillä sivuilla esitellään kuntajohtamisen kokonaisuutta sekä siihen liittyviä ajankohtaisia asioita. Sivuiltamme saa myös tietoa johtamisen työkaluista.

Kuntajohtamista koskevissa asioissa ja kysymyksissä voit ottaa yhteyttä kuntajohtamisen palvelusähköpostiin.​​

Palvelusähköposti Kuntajohtaminen

Etunimi
Palvelusähköposti
Sukunimi
Kuntajohtaminen
kuntajohtaminen[at]kuntaliitto.fi

Kännykkä
Vastuualueet
  • Palvelusähköposti kuntajohtaminen
  • Kuntajohtamista koskevissa asioissa ja kysymyksissä voit ottaa yhteyttä kuntajohtamisen palvelusähköpostiin.
  • Palvelemme kuntien henkilöstöä ja luottamushenkilöitä heidän tehtäviinsä liittyvissä asioissa. Suosittelemme käyttämään ensisijaisesti palvelusähköpostiamme.
  • kuntajohtaminen@kuntaliitto.fi
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry
Yksikkö