Kuntaliiton kirjaamo ja arkisto

Kuntaliiton valtuuston pöytäkirjat

Suomen Kuntaliitto ry:n ja KT Kuntatyönantajien kirjaamossa palvelemme jäseniämme, sidosryhmiämme, talon omia asiantuntijoita ja kunta-alan tutkijoita.

Kirjaamo rekisteröi ja arkistoi Kuntaliiton ja KT:n saapuvia ja toiminnassa syntyviä asiakirjoja: Turvaamme keskeisen tiedon säilymisen konteksteineen liiton toiminnan ja päätöksenteon tarpeisiin. Tutkimukselle merkittävää, ainutlaatuista aineistoa ovat etenkin nykyisen Kuntaliiton edeltäjäjärjestöjen arkistot. Vanhin arkistokokonaisuus on Suomen kaupunki- ja maalaiskuntien Keskuslainakassa Osakeyhtiön arkisto 1909-1936 (Kuntien keskuslainakassa Oy).

Arkistoluetteloista näet tarkemmin, millaista aineistoa edeltäjäjärjestöjen arkistoihin aikoinaan karttui (vanhemman aineiston luetteloinnissa on tosin puutteita).

Huomioithan, että henkilötietoja sisältäviä asiakirjoja voidaan tietosuojalainsäädännön johdosta luovuttaa vain historialliseen ja tutkimuskäyttöön. Sen vuoksi sinun tulee tehdä tietopyyntösi tutkimuslupapyyntölomakkeella. Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin, katso Kuntaliiton tietosuojaselosteet.

Annamme mielellämme lisätietoja!

Suomen Kuntaliitto ry / Kirjaamo ja arkisto

PL 200, 00101 Helsinki
Toinen Linja 14, 00530 Helsinki
kirjaamo@kuntaliitto.fi

Kirjaamo ja arkisto palvelevat arkisin klo 9.00-15.00.

Kokouksessa.

Kuntaliitto

Suomen Kuntaliitto on toimialansa edunvalvoja, kehittäjäkumppani sekä korkeatasoisten asiantuntija- ja tietopalvelujen tarjoaja. Kuntaliiton jäseniä ovat Suomen kunnat ja kaupungit.

lateral-image-left