Nyt meneillään AKUSTIssa

AKUSTI-foorumin parhaillaan käynnissä olevat projektit ovat:

Sote-ICT-tuotantomalliskenaariot -selvitys (4-9/2019)

Projektissa tuotetaan sote-toimijoille ICT-tuotantomallien skenaarioita, arviointikehyksiä ja kuvauksia. Järjestämme työpajan julkisten sote-organisaatioiden asiantuntijoille 19.6. klo 12-15 liittyen sote-ICT-tuotantomalliskenaarioiden arviointiin ja tarkentamiseen, osallistuminen tähän on mahdollista sekä Kuntatalolla, että skypellä. Lisätietoja työpajasta (myös ilmoittautumiset) ja selvityksestä: Hanna Menna ja Timo Ukkola (etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi)

DIGIPAM 1&2 (ensimmäinen työpaketti 5-7/2019, toinen työpaketti 8-11/2019)

Projekti tehdään kahdessa työpakettikokonaisuudessa ja ensimmäinen vaihe tuottaa toisen vaiheen työsuunnitelman. Ensimmäinen vaihe on esiselvitys. Projektin tarkoituksena on tukea sote-toiminnan muutosta digitalisaation keinoin ja antaa työkaluja organisaation digikyvykkyyden nostamiseen. Lisätietoja: Timo Ukkola ja Jani Jussila (etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi)

Valmisteltavat projektit (ei hyväksytty johtoryhmässä):

APTJ-tilannekuvan ja riskienhallinnan jatkotoimenpiteet

Tarkennamme vielä juuri päättyneen APTJ-tilannekuva ja riskienhallinta -selvityksen tuotosten osalta tunnistettuja riskejä, niiden omistajatahoja ja riskien hallintakeinojen eteenpäin viemistä. Työtä tehdään tässä vaiheessa tiiviissä yhteistyössä sidosryhmien kanssa sihteeristön omana työnä. Sihteeristön on tarkoitus arvioida samassa yhteydessä myös tilannekuvatyön jatkuvaa päivitystarvetta. Lisätietoja: Timo Ukkola tai Hanna Menna (etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi)

Sote-rakenteet ja hankintalaki yhteisten APTJ-järjestelmien hyödyntämisen näkökulmasta

AKUSTI-foorumin edellisten selvitysten ja maakuntavalmistelun yhteydessä on tunnistettu tarpeita tarkentaa ja selventää yhteisten APTJ-järjestelmien hyödyntämisen mahdollisuuksia erilaisissa sote-rakenteissa. Tätä työtä tultaneen edistämään syyskaudella 2019. Lisätietoja: Hanna Menna (etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi)

Muu toiminta:

AKUSTI mm. valmistelee esitystä jatkotoimintakaudesta johtoryhmälle kesäkuun kokoukseen. Jatkotoimikauden osalta keskusteluja on käyty useamman organisaation kanssa. Samassa yhteydessä on valmisteltu linjauksia ja toimintasuunnitelmaa vuosille 2020-2021. Lisätietoja: Jani Jussila (etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi)

Vuosittaisen kesäseminaarin valmistelu (tänä vuonna 4.-5.9.2019 Naantalissa) on myöskin käynnistynyt, lisätietoa tästä löydät kesäseminaarin sivulta. Kutsut lähtevät ja ilmoittautuminen avautuu kesäkuun ensimmäisen viikon tienoilla. Lisätietoja: Hanna Menna (etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi)

Timo Ukkola

Timo
Ukkola

+358 9 771 2091
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät.
Twitter-tili
Hanna Menna

Hanna
Menna

+358 9 771 2043
Vastuualueet
  • AKUSTI-hankkeen sihteeristön tehtävät, projektit ja viestintä.
Jani Jussila

Jani
Jussila

+358 9 771 2023
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät määräaikaisen jatkokauden (2017–2019) aikana.