Kunnat mukana vuoden 2019 Urheilugaalassa

Suomen liikkuvin kunta 2018

liikkuvin kunta logo

Toista kertaa järjestettävässä Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa etsitään jälleen kuntalaisten liikuntamahdollisuuksia erinomaisesti edistänyttä kuntaa. Tänä vuonna teemana on kuntien elinvoimaisuus ja yhteisöllisyys.

Kilpailu on osa valtakunnallisen Urheilugaalan ohjelmaa ja sen järjestää Kuntaliitto yhteistyössä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa. Voittaja palkitaan Uno-pokaalilla Helsingin Hartwall Arenalla 17.1.2019 järjestettävässä Urheilugaalassa.

Liikunnalla elinvoimaa ja yhteisöllisyyttä

Kilpailussa etsitään kuntaa, joka on onnistunut liikunnan avulla vahvistamaan paikkakuntansa elinvoimaisuutta ja yhteisöllisyyttä. Valinnassa painottuu etenkin se, miten kunta on onnistunut hyödyntämään liikuntaa vetovoimatekijänä sekä yhteisöllisyyden rakentajana.

- Suomen liikkuvin kunta -kilpailulla Kuntaliitto haluaa tehdä näkyväksi sitä hyvää työtä, mitä kunnissa tehdään liikunnan ja terveyden edistämisen eteen. Samalla haluamme nostaa esiin hyviä käytäntöjä ja esimerkkejä kuntakentälle jaettavaksi, kertoo liikunta- ja nuorisoasioiden erityisasiantuntija Teemu Japisson.

Kilpailu on avoin, maksuton ja tarkoitettu kunnille. Ilmoittautuminen kilpailuun tapahtuu tämän linkin kautta: https://link.webropolsurveys.com/S/D3CA2D2626FEA1A5

Ilmoittautumisaika päättyy perjantaina 19.10. klo 12.00. Kuntaliiton asiantuntijaraati valitsee ehdokkaista kolme finalistia, jotka julkistetaan Ylen suorassa lähetyksessä 8.12.

suomen liikkuvin kunta logo

Kunnat mukana vuoden 2019 Urheilugaalassa: Kuntaliitto etsii Suomen liikkuvinta kuntaa

lateral-image-left
asikkala

Liikunnasta ja hyvinvoinnista voidaan rakentaa kuntastrategian aito kärki

Asikkala valittiin tammikuussa 2018 Urheilugaalassa Suomen liikkuvimmaksi kunnaksi. Voiton myötä olemme päässeet kertomaan eri foorumeilla, mitä liikunta, hyvinvointi ja terveys Asikkalalle merkitsevät ja miten ne näkyvät kunnan arjessa.
lateral-image-right

Hae lisää