Vuoden kirjastokunta -kilpailu

Vuoden kirjastokunta -kilpailun logo

Kuntaliitto jakaa tänä vuonna ensimmäistä kertaa Vuoden kirjastokunta -palkinnon. Palkinto myönnetään kunnalle ja sen kirjastotoiminnalle. Kilpailun avulla Kuntaliitto yhteistyökumppaneineen haluaa nostaa esiin ja juhlistaa kirjastojen tekemää työtä.

Kuntaliiton yhteistyössä Suomen kirjastoseuran, Jyty ry:n ja Lukukeskuksen kanssa järjestämä kilpailu on tunnustus Suomen kunnallisille kirjastoille. Kilpailu antaa kunnille ja kirjastoille mahdollisuuden kertoa omasta toiminnastaan ja onnistumisistaan.

Kilpailun ensimmäisessä vaiheessa asiantuntijoista koostuva palkintolautakunta valitsi hakijoista viisi finalistia, jotka paljastettiin Turun Kirjamessuilla 5.10.2018. Kilpailun voittaja julkistetaan Helsingin Kirjamessuilla lauantaina 27.10.2018 klo 13.00. Kilpailun tuomarina toimii Duudsonien Jarppi Leppälä. Lisäksi Suomen kirjastoseura järjestää verkkoäänestyksen, jossa finalistien keskuudesta valitaan yleisön suosikki. Yleisöäänestykseen voi osallistua 5.10. jälkeen Suomen kirjastoseuran Facebook-sivuilla osoitteessa www.facebook.com/kirjastoseura

Katso vuoden 2018 kirjastokuntafinalistit täältä.

kirjasto

Vuoden kirjastokunta -kilpailun finalistit julkistettiin Turun kirjamessuilla

Turun Kirjamessuilla julkistetut Vuoden kirjastokunta -kilpailun finalistit ovat Espoo, Iisalmi, Lieto, Salla ja Seinäjoki. Kuntaliitto järjestää kilpailun yhteistyössä Suomen Kirjastoseuran ja Lukukeskuksen kanssa.
lateral-image-right
kirjasto

Kuntaliitto palkitsee ensimmäistä kertaa vuoden kirjastokunnan

lateral-image-left