Tekniikkatiimi esittäytyy

Projektipäällikkö Aki Pihlaja

Aloitin huhtikuussa projektipäällikkönä Alueet ja yhdyskunnat -yksikön Tekniikka-tiimissä. Vetovastuullani on kaksivuotinen KUJA2: Kuntien ja maakuntien jatkuvuudenhallinta -projekti. KUJA2 on jatkoa vuosina 2014-16 toteutetulle KUJA-projektille, jossa edistettiin kuntien varautumista ja jatkuvuudenhallintaa. KUJA2:n kohderyhmänä ovat kuntien lisäksi tulevat maakunnat, joilla tulee sote- ja maakuntauudistuksen jälkeen olemaan merkittävä rooli alueellisen varautumisen yhteensovittajana. Uudistuksesta huolimatta, myös kunnat tulevat edelleen olemaan keskeisiä varautumisen toimijoita. KUJA2 tähtääkin kuntien ja maakuntien sekä niiden tärkeiden sidosryhmien yhdyspintojen kehittämiseen. Tärkeinä tavoitteina ovat myös yhteisen ymmärryksen, toimintamallien ja työkalujen kehittäminen.

Toimin aiemmin Imatran kaupungilla riskienhallintapäällikkönä ja vastuulleni kuuluivat myös valmius- ja turvallisuusasiat. Aiempi työhistoriani painottuu riskienhallintaan, yritysturvallisuuteen ja kriisinhallintaan. Koulutukseltani olen sotatieteiden maisteri viranomaisyhteistyön koulutusohjelmasta sekä lisäksi turvallisuusalan tradenomi.

Aki Pihlaja

Etunimi
Aki
Sukunimi
Pihlaja
projektipäällikkö

+358 9 771 2028
Kännykkä
Vastuualueet
  • Kuntien ja maakuntien jatkuvuudenhallinta (KUJA2) -projektin toteuttaminen.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry