AKUSTI-projektit

Käsi piirtää fläppitaululle

• AKUSTI-foorumin rahoituksella ja AKUSTI-johtoryhmän ohjauksessa tai seurannassa  toteutettaviin yhteistyöprojekteihin
  • kuntatoimijoiden omalla ja ulkoisella rahoituksella sekä erillisellä projektiohjauksella ja -organisaatioilla toteutettaviin yhteistyöprojekteihin

AKUSTI-sihteeristö osallistuu projektien käynnistämiseen (projektitoimeksiannot) ja projektin toteuttamiseen (koordinaattori- tai projektipäällikköroolissa) AKUSTI-rahoituksella toteutettavissa yhteistyöprojekteissa. Tämän tyyppisissä projekteissa AKUSTI-johtoryhmä seuraa projektin etenemistä salkkutasoisesti ja joissakin tapauksissa myös toimii ohjausryhmänä projektille. Projektit ovat muodoltaan usein esiselvityksiä tai vastaavia.

Kuntatoimijoiden omalla ja ulkoisesti etsityllä rahoituksella toteutettaviin projekteihin AKUSTI-sihteeristö osallistuu projektien käynnistämisvaiheen työskentelyssä (esim. kumppanien ja rahoituksen etsintä) ja tarpeen mukaan tukee projektin toteuttajaorganisaatiota. Projektien toteutuksesta vastaa nimetty projektipäällikkö ja projektiorganisaatio. AKUSTI-johtoryhmä seuraa näitä projekteja salkkutasoisesti, mutta näillä projekteilla on omat ohjausrakenteensa.

Ideasalkku sisältää sekä valtionhallinnon toimenpiteistä johtuvia tulevia toiminnan muutostarpeita, mutta myös kuntien ja alueiden muutostarpeita, jotka nähdään sellaisiksi, että ne on perusteltua tehdä yhdessä. Ideasalkkua käytetään tukena kehittämisprojektien käynnistämisessä ja sopivien yhteistyökumppaneiden etsimisessä. AKUSTI-työvaliokunta toimii sihteeristön kanssa yhteistyössä niin projektien valmistelussa, kuin tarpeiden ja ideoiden kokoamisessa.

Aluekiertue: kansalaisille suunnattuja digipalveluita tulossa hyödynnettäväksi osana uudistuksen toimeenpanoa

ODA - ja Virtuaalisairaala - hankkeet ja AKUSTI-foorumi järjestävät kärkihankkeissa kehitettävien palveluiden valtakunnalliseen käyttöönottoon liittyvän suunnittelun tueksi viisi alueellista info- ja keskustelutilaisuutta Tammi-Helmikuussa 2018.
moottoripyörä ja auto
centred-liftup