#atkpaivat

Sosiaali- ja terveydenhuollon Atk-päivät

Atk-päivät-2017-avaussessio

Sosiaali- ja terveydenhuollon atk-päivät Jyväskylän Paviljongissa 22.-23.5.2018

Kuntaliitto järjestää yhdessä FCG Koulutuksen kanssa valtakunnalliset Sosiaali- ja terveydenhuollon atk-päivät 22.–23.5.2018 Jyväskylän Paviljongissa. Päivät starttaavat jo 21.5. Get-together illanvietolla, jolloin on mahdollisuus myös tutustua näyttelyyn ja verkostoitua kollegoiden kanssa.

Ohjelma toteutetaan yhteistyössä Keski-Suomen ja Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirien sekä Jyväskylän ja Oulun kaupunkien kanssa. Ohjelmasta on luotu monipuolinen kokonaisuus sekä sosiaali- että terveydenhuollon eri ammattiryhmien tarpeet huomioiden. Järjestyksessään 44. Atk-päivillä on kumpanakin päivänä runsaasti ajankohtaista ohjelmaa 12 rinnakkaissessiossa maakuntien SOTE-toteutuksista ja yhteistyöhankkeista, uusista sairaalahankkeista ja kuinka tietotekniikkaa niissä hyödynnetään, robotiikasta ja IoT-toteutuksista, EU-tietosuoja-asetuksen vaikutuksista, kyberturvallisuudesta, kansalaisten vaikutusmahdollisuuksista omaan hoitoonsa sekä sosiaalihuollon toteutuksista. Ohjelmassa on entiseen tapaan omat sessionsa uusista tuotteista ja toteutuksista. Ohjelma löytyy kokonaisuudessaan tästä linkistä.

Viime vuosina on päiville osallistunut reilut 1000 asiantuntijaa eri puolilta Suomea sekä lähes 100 näytteilleasettajaa. Jyväskylän Paviljonki tarjoaa erinomaiset puitteet näinkin laajalle tapahtumalle ja päivät toimivat hyvänä tiedonlähteenä sekä verkostoitumisessa alan ammattilaisten kanssa.

Viime vuonna Sosiaali- ja terveydenhuollon atk-päivät pidettiin 23.–24.5.2017 Finlandia-talossa. Paikalla oli yli 1700 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista pohtimassa kansallisia ja paikallisia tietojenkäsittelyyn liittyviä ratkaisuja ja luotaamassa tulevaisuuden suuntaa muuttuvassa hallintomallissa. Kuten päivien nimestäkin ilmenee, sosiaali- ja terveydenhuollon integraatio on yksi keskeinen tavoite, jota pyritään edistämään lainsäädännön, toiminnan uudistamisen ja yhteisten tietojärjestelmien avulla.

Ohjelmassa oli kahden pääsession lisäksi 12 rinnakkaissessiota, ja niissä oli kaikkiaan 80 mielenkiintoista, ajankohtaista alustusta, jotka löydät täältä.

Nähdään taas joukolla Jyväskylässä!

Liittyviä tapahtumia