AKUSTI-foorumin kesäseminaarit ja tiedonhakumatkat

Kirjasto

Vuoden 2019 AKUSTI-kesäseminaari järjestetään 4.-5.9. Naantalissa. Ohjelma koostuu mm. hallitusohjelman terveisistä sote-ICT-väelle, tiedolla johtamisen edistämisestä sekä AKUSTIn selvitysten tuloksista. Tuttuun tapaan seminaarissa on aikaa myös verkostoitumiselle ja keskustelulle. Ensimmäinen seminaaripäivä on luentomainen, toisena päivänä keskitymme yhteisten työpajojen kautta mm. riskienhallinnan keinojen läpikäyntiin sekä sote-organisaatioiden digikyvykkyyden edistämiseen. Ilmoittautuminen tilaisuuteen aukeaa kesäkuun alussa.

AKUSTI-foorumi järjestää vuosittain kesäseminaarin julkisen sektorin sote-tietohallintojohdolle ja sote-asiantuntijoille (ml. hallintoylilääkärit, ICT-asiantuntijat jne.). Seminaarissa käsitellään ajankohtaisia asioita ja suunnitellaan foorumin tulevaa toimintaa. Tiedonhakumatkoja järjestetään noin kerran vuodessa ja ne suunnataan kohteisiin, joista saa mahdollisimman paljon oppia ja vertailutietoa kotiin viemisiksi.

Vuoden 2018 opintomatka suuntautui Iso-Britanniaan Lontooseen ja Oxfordiin. Tutustuimme sekä Iso-Britannian terveydenhuoltojärjestelmään, osallistuimme HIMMS UK:n järjestämään Executive Leadership Summit -kutsuseminaariin ja pääsimme kuulemaan paikallistason ratkaisuista.

lapsi katsoo stetoskooppiin

Tiedonhankintamatkat

narrow
Jani Jussila

Etunimi
Jani
Sukunimi
Jussila
Erityisasiantuntija

+358 9 771 2023
Kännykkä
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät määräaikaisen jatkokauden (2017–2019) aikana.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry
Yksikkö
Sosiaali ja terveys
Tiimi
Tieto- ja talous
Hanna Menna

Etunimi
Hanna
Sukunimi
Menna
Erityisasiantuntija

+358 9 771 2043
Kännykkä
Vastuualueet
  • AKUSTI-hankkeen sihteeristön tehtävät, projektit ja viestintä.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry