Piiri-tapahtumat

Tervetuloa Piiri-tapahtumaan Seinäjoelle

Seinäjoella opitaan kuinka mennään Härmästä Hollywoodiin ja kuullaan onko kehä kolmosen takana elämää.
Ilmoittaudu mukaan sillä osaamista syventävän koulutuksen lisäksi pääset haastattelemaan workshopissa kuntamarkkinoinnin kuumaa ryhmä 2017 eli SM-kilpailun shortlistatöiden toteuttajia.

Ilmoittautuminen Piiri-tapahtumaan Seinäjoelle

Keskiviikko 16.5.2018

09.30 Aamukahvi ja ilmoittautuminen.

10.00 Tervetuloa Seinäjoelle ja Kuntamarkkinoinnin Piiri-tapahtumaan!

Elinvoimajohtaja Erkki Välimäki, Seinäjoen kaupunki

10.15 Megatrendit, trendit ja heikot signaalit tulevaisuuden kompassina

Isot megatrendit kuten väestön ikääntyminen, kaupungistuminen, teknologian kehitys ja ilmaston muutos vaikuttavat jo nyt voimakkaasti elämäämme. Mutta miten voimme ennakoida tulevaisuuden seuraavia megatrendejä? Trendien ja heikkojen signaalien kautta voimme saada ennakkonäkymän tulevaisuuteen.

Tulevaisuuden tutkija Elina Hiltunen kertoo luennollaan, miten se tehdään.

11.15 Kuntasponsoroinnin mahdollisuudet

Miten voidaan määrittää tavoitteet sponsorointikohteille, niin että ne tukevat muuta kuntamarkkinointia, viestintää ja imagoa.. Lisäksi sponsoroinnin tulevaisuuden trendejä esimerkkien valossa.

Asiakkuusjohtaja Jari-Pekka Jouppi, markkinointiosakeyhtiö i2.

12.00 Lounas

13.00 Kyrö Distillery ja Napue brändinrakentamisen näkökulmasta

Miko Heinilä on yksi Kyrö Distilleryn perustajista. Kyrö Distillery on kasvanut nopeasti kansainväliseksi vientiyritykseksi. Tässä puheenvuorossa kuulemme Kyrön tarinan.

14.20 Kuntamarkkinoinnin kuuma ryhmä 2017 eli SM-kilpailun shortlistatöiden esittely

Kuntamarkkinoinnin shortlistalle valitut 10 ehdokasta esittelevät kukin oman kampanjansa. Kilpailutöiden aiheina esimerkiksi kunnan kilpailukyvyn parantaminen, matkailu, rekrytointi tai kuntaa markkinoiva tuote.

15.00 Kahvi

15.30 Shortlistatöiden esittely jatkuu

Piiritapahtuman osallistujat pääsevät vaikuttamaan kilpailutulokseen, sillä esittelyjen perusteella äänestetään yleisön suosikki. Voittajat julkaistaan illallisen yhteydessä.

16.45 Koulutuspäivä päättyy

19.30 Illallinen ja Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun voittajatöiden palkitseminen

Tarjolla on päivällisen lisäksi voitonhurmaa ja verkostoitumista muiden kunta-alan markkinoinnin osaajien kanssa.

Torstaina 17.5.

9.15 Kuinka lisätä kunnan näkyvyyttä digitaalisen markkinoinnin keinoilla? Case: Visit Tampere

Tuotekeskeisyys ei markkinoilla enää pure koska kilpailusta on tullut globaalia ja ostajilla on käytettävissään enemmän tieto kuin koskaan.
Kuulemme markkinoinnin asiantuntija Miia Mäkisen, Myynnin Maailma, alustuksen kunnan myynnin kasvattamisesta digitaalisen markkinoinnin ja verkkoanalytiikan keinoin.

Käytännön kokemuksia digitaalisen markkinoinnin keinoista avaa Karoliina Lehtonen, Visit Tampere. Karoliina kertoo mitä keinoja Visit Tampere käyttää tavoitellessaan tuloksekasta markkinointia.

10.10 Yhteistyöllä oma junaseisake

Yhdentoista vuoden jälkeen saatiin Härmän junaseisake jälleen herätettyä henkiin yrittäjien ja Kauhavan kaupungin yhteistyöllä. Prosessin monipuolisista käänteistä kertoo Ville Heikkilä, yrittäjä.

10.30 Onko kehä kolmosen takana elämää?

Toimituspäällikkö Ari Kinnari, Helsingin Sanomat

11.15 Väliaika

11.30 "Jäätävän hyvä ilmapiiri”

Seinäjoki on useissa yrittäjiin liittyvissä tutkimuksissa jatkuvasti kärjessä tai kärkituntumassa. Seinäjoen kehitysyhtiön Into Seinäjoki Oy:n markkinointiviestinnästä vastaava Sanna Männikkö ja Seinäjoen Yrittäjät ry:n puheenjohtaja Ossi Viljanen kertovat , miten yrittäjyyden ykköskaupungin asemaa hyödynnetään markkinoinnissa.

12.00 Pandat markkinoivat Ähtäriä - suuroperaation strategia ja riskit

Lumi ja Pyry lensivät Kiinasta Ähtäriin isolla rahalla ja kohulla. Mikä on Ähtärin kaupungin talouden ja maineen pandastrategia?

Kaupunginjohtaja Jarmo Pienimäki, Ähtärin kaupunki.

12.40 Härmästä Hollywoodiin – Perse edellä puuhun.

Hannu-Pekka "HP" Parviainen on yksi Duudsoneista. HP jättää meille ajateltavaa kotimatkalle, hän ravistelee ajatuksiamme markkinoinnista ja vie viestinnän uudelle tasolle.

13.30 Päätössanat ja lounas

Ilmoittaudu mukaan. Ilmoittautumiset vastaanottaa yhteistyökumppanimme FCG.

Hinnat:

370 € (+alv. 24 %)/henkilö, kunta tai kuntataustainen organisaatio
440 € (+alv. 24 %)/henkilö, ei kuntataustaa

Majoitus

Voit varata itsellesi majoituksen huonekiintiöstämme Sokos Hotel Lakeudesta, puh. 010 7648 000 (tai lakeus.seinajoki@sok.fi. Kerro kiintiön nimi "Piiri 2018" varausta tehdessäsi.

Hinnat:
Yhden hengen huone 108 € / huone / vrk
Kahden hengen huone 126 € / huone / vrk

Kiintiö on voimassa 18.4.2018 saakka. Jokainen varaa ja maksaa majoituksen itse.

Piirin vuosi

Piiri-verkosto järjestää vuoden mittaan vuorovaikutus- ja sparraustapahtumia. Piirin vuosi koostuu keväällä järjestettävästä Piiri-tapahtumasta, syksyllä kokoonnutaan Kuntamarkkinoilla ja joulun alla järjestettävästä seminaarista. Kevään Piiri-tapahtuma on maksullinen, muut seminaarit maksuttomia.

Piiri-tapahtuma järjestetään vuosittain keväällä

Piiri-verkoston tapahtuma kootaan vuosittain ajankohtaisten markkinointitrendien sekä kuntasektorin tilanteen mukaan. Tapahtuma on alan toimijoiden vuoden päätapahtuma. Ohjelmassa ja käytännön järjestelyissä huomioidaan kunnista esitetyt toiveet ja edellisvuoden tapahtuman palautekyselyn tulokset.

Suurtapahtuma järjestetään keväisin eri puolella Suomea.

Aiemmin järjestetyt suurtapahtumat:

• 2017 Kouvola, Kaupungintalo