Kehyskuntaverkosto

Kehyskuntaverkosto on Joensuun, Jyväskylän, Kuopion, Lahden, Oulun, Tampereen ja Turun kehyskuntien muodostama yhteistyöverkosto. Verkostoon kuuluu kaikkiaan 28 kehyskuntaa. Verkoston tehtävänä on toimia jäsentensä ennakoivana edunvalvojana sekä kirkastaa kehyskuntien roolia ja merkitystä niin alueellisella kuin kansallisallakin tasolla. Tavoitteena on luoda ja lisätä kansallista kilpailukykyä ja hyvinvointia kaupunkiseutujen yhteistyötä vahvistamalla.

Verkosto välittää ajantasaista tietoa kehyskuntien tarpeista ja näkemyksistä ministeriöille ja muille valtion viranomaisille, poliittisille puolueille, tiedotusvälineille ja kansalaisille. Verkoston esiin nostamat aiheet tulevat jäsenkunnilta. Jäsenkunnat myös rahoittavat toiminnan. Kuntaliitto tarjoaa alustan verkostolle ja koordinoi sen toimintaa.

Kehyskunnat kartalla

Tietoa kehyskuntaverkostosta

Kehyskunnat ovat osa Suomen vetovoimaisimpia toimintaympäristöjä!

Kehyskunnat haluavat toimia rakentavassa yhteistyössä koko kaupunkiseudun kanssa

Kehyskuntaverkoston blogisarja

Kehyskuntien kunnan-/kaupunginjohtajat kirjoittavat sarjassa ajankohtaisista tärkeäksi kokemistaan asioista.
Jaana Halonen

Etunimi