Yhdyskuntasuunnittelu

Kuntien toimintaedellytysten parantaminen ja toimintatapojen kehittäminen kaavoituksessa ja muussa maankäytön suunnittelussa on päätehtävämme.

Huolehdimme kuntien eduista kaavoitus- ja maankäyttölainsäädäntöä ja siihen liittyvää ohjeistusta uudistettaessa. Annamme kaavoitusta ja maapolitiikkaa koskevaa koulutusta ja neuvontaa kuntien yhdyskuntasuunnittelusta vastaaville tahoille. Levitämme tietoa hyvistä toimintatavoista ja kokemuksista. ​

Julkaisuja

Tee oikeat valinnaat

Tee oikeat valinnat yhdyskuntien kehittämisessä

Päättäjille suunnatussa julkaisussa kerrotaan, miten kunta voi tuottaa kuntalaisille toimivan ja turvallisen elinympäristön, joka on samalla taloudellisesti mahdollinen. Julkaisussa korostetaan maankäytön, liikenteen ja palvelujen ratkaisujen yhteensovittamisen tärkeyttä ja kerrotaan mihin asioihin
lateral-image-left
Kerrostaloja

Asemakaavoituksen kestoon voi vaikuttaa

Tutkimuksessa on selvitetty asemakaavoituksen kestoa, siihen vaikuttavia tekijöitä sekä kunnan mahdollisuuksia vaikuttaa kestoon. Julkaisussa nostetaan esiin käytännön esimerkkejä kunnista. Julkaisu on tarkoitettu niin alan ammattilaisille kuin päätöksentekijöille. Se sopii prosessien ja koko tontti
lateral-image-right

Konsultin käyttö kaavoituksessa

Opas on tarkoitettu käytännön apuvälineeksi suunnitteluhankintaan ryhtyvälle. HUOM! Julkaisu on vuodelta 2008 ja siksi sisällössä ei ole huomioitu uutta hankintalakia/ lakia julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016).
lateral-image-left

Etunimi
Ulla
Sukunimi