Arto Koski

Kuntaliiton erityisasiantuntija Kuntakehitys, demokratia ja johtaminen -yksikössä.

Uutena harrastuksena tulevaisuus ja sen pohtiminen tutkijoiden avustuksella.

Kirjoittaja

Tuntuu hienolta etuoikeudelta kuulua niihin, jotka saavat viettää reaaliajassa Suomen satavuotisjuhlavuotta. Kun ajattelen aikaa 55 vuotta taaksepäin mennessäni ensimmäiselle luokalle kansakouluun, ei silloin osattu vielä uneksia siitä, mitä kaikkea hyvää seuraavat vuosikymmenet toisivat tullessaan.
Kirjoittaja

Sitra julkaisi vapun jälkeen (4.5.) tämän vuoden megatrendit . Näkökulma on kiinnostavasti pohjoismainen. Trendien määrä on rajattu kolmeen: Työn ja toimeentulon arvoitus, Edustuksellisen demokratian puhti hukassa ja Talous tienhaarassa. Nuo kolme megatrendiä ovat teemoiltaan tuttuja ja ovat
Kirjoittaja

Olemme Kuntaliitossa tehneet runsaan vuoden ajan strategiatyötä ja suurella joukolla pohtineet kuntien ja Kuntaliiton ideaa. Visioksemme on kiteytynyt Onnistuva Suomi tehdään lähellä . Kun kirjastomme uutuushyllyyn ilmestyi professori Jarno Limnéllin toimittama kirja Suomen idea , heräsi heti