Kaija Majoinen

Kuntaliiton tutkimus- ja kehitysjohtaja saa intoa, ideoita ja työniloa tiiviistä vuorovaikutuksesta kuntien ja yliopistojen kanssa.

Energianlähteinä myös avantouinti ja vesijumppa.

Kirjoittaja

Puhe kunnallisesta itsehallinnosta voi tuntua jopa irvokkaalta ajassa, jossa kuntien järjestämistehtävistä ja resursseista on siirtymässä muualle noin puolet. Eräs arvostamani kuntajohtaja kysyikin minulta: Voiko enää puhua kunnallisesta itsehallinnosta? Elinvoimatehtävä tarvitsee pelimerkkejä
Kirjoittaja

Vuorovaikutuksen lisääminen kuntalaisten kanssa on tällä hetkellä yksi keskeisiä keinoja, joilla rakennamme tulevaisuuden kuntaa. Tämä uudenlainen, vuorovaikutteinen työote näkyy jo monien kuntajohtajien työssä sekä laajemminkin kunnissa esimerkiksi strategian laadinnan yhteydessä. Strategiaprosessi