wikberg

Kristina Wikberg on aiemmin ollut ruotsinkielisten ja kansainvälisten asioiden johtajan Kuntaliitossa.

Kirjoittaja

Ruotsin valtiopäivävaaleissa äänestettiin vilkkaasti: äänestysprosentti oli 82. Ainakin Suomen näkökulmasta luku on todella korkea. Mutta mitä Ruotsin vaaleissa oikeastaan tapahtui? Vain harvat analyysit kuvaavat sitä, miten kuntavaaleissa kävi suurissa kaupungeissa tai miltä kuntien uudet

Kirjoittaja

Olemme viime aikoina saaneet kuulla hälyttäviä tietoja demokratian tilasta Suomessa. Puolueiden jäsenmäärät ja kuntavaalien ehdokasmäärät laskevat, uhkailu ja viha poliitikkoja kohtaan lisääntyvät ja nuoret naiset pysyvät mieluummin poissa politiikasta. Näinkö me haluamme asioiden olevan? Sitä makaa