Yhteiset digiratkaisut

Yhteiset digiratkaisut on Kuntaliiton ylläpitämä yhteiskehittämisen verkosto, jossa jaetaan tietoa digitalisaation uusista avauksista, avoimen teknologian hyödyntämisestä, digitalisaation rahoituksesta ja yhdessä oppimisesta. Verkosto vahvistaa kuntien digikyvykkyyttä paikallisesti ja valtakunnallisesti.

Toivotamme jokaisen suomalaisen kunnan tervetulleeksi yhteistyöhön. Yhteisten digiratkaisujen avoin keskustelu käydään Teams-kanavallamme, johon voit liittyä lähettämällä sähköpostia Elisa Kettuselle (elisa.kettunen(at)kuntaliitto.fi) otsikolla "Digisumpit". Joka torstai pidämme kuntakentälle "digisumpit" digikehittämisen ajankohtaisista aiheista. Digisumppien osallistumislinkin löytää teams-työtilasta ja se lähetetään ilmoittautuneille kalenterikutsuna.

Avoimeen lähdekoodiin perustuvia ratkaisuja jaamme kuntakentän käyttöön Kuntaliiton GitHubissa.

Lisätietoja Klash-kuntainnovaatiokilpailun käynnissä olevasta toteutusvaiheesta löytyy Klashin kotisivulta.

Tietoa parhaillaan kunnissa käynnissä olevista VM:n digiavustusta saaneista digikehityshankkeista löytyy kahdesta Yhteiset digiratkaisut -kuntakartasta: Kartta 1 ja Kartta 2

Avaa kaikki
Laura Lyly

Erityisasiantuntija