

Tutustu Kuntaliiton hallitusohjelmatavoitteisiin
Eduskuntavaalit ovat myös kuntavaalit. Kokosimme kuntakentän 13 kärkitavoitetta kevään hallitusohjelmaneuvotteluihin.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestetiin nyt 17. kerran kaikille kuntataustaisille organisaatioille. Kilpailuun on osallistunut vuosien varrella jo noin 700 markkinointiprosessia tai ‑kampanjaa mm. elinkeino-, matkailu- ja asukasmarkkinoinnin sekä henkilöstöviestinnän alueilta.
Tavoitteena on korostaa markkinoinnin merkitystä alueen elinvoiman ja kehityksen tukena sekä tarjota innovatiivisia ja hyödyllisiä ideoita ja malleja hyödynnettäväksi koko kuntakentälle.
Onko kunnassasi toteutettu markkinoinnilla tai tehokkaalla viestinnällä kampanja tai käytäntö, jolle haluaisit näkyvyyttä laajemmin kuntakentällä? Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu kokoaa vuosittain Suomen kuntien ja seutujen markkinoinnin tekijät oppimaan hyvistä käytännöistä kilpailuun osallistuvien töiden avulla. Tämän kilpailun hyväksi koetut käytännöt ovat vapaasti hyödynnettävissä kuntien markkinoinnissa ja viestinnässä.
Järjestäjinä toimivat Suomen Kuntaliitto ry, Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES ry ja Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kilpailun yhteistyöyritykset Sanoma ja Miltton mahdollistavat kampanjapalkinnot.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun mestaruutta oli tavoittelemassa 40 kilpailutyötä kuntataustaisista organisaatioista.
Kilpailutyöt olivat erittäin korkeatasoisia ja tuomariston työ oli haastavaa, mutta antoisaa. Tuomaristo pääsi taas tutustumaan monenlaisiin keinoihin, jotka korostivat markkinoinnin merkitystä alueiden elinvoiman kehittämisessä.
Kaikki kilpailutyöt ovat katsottavissa Innokylän kilpailusivustolla
Vuoden 2023 kilpailun aikataulu lisätään tähän vuoden 2022 loppuun mennessä.
Tutustu myös aikaisempien vuosien finalisteihin alhaalla kohdassa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun finalisteja. Halutessasi voit osallistua Innokylän verkkoklinikoihin. Innokylän ABC-koulutuksessa opit perustaidot Innokylän verkkopalvelussa työskentelystä.
Tuomaristossa on vahva kokemus elinkeinon-, matkailun-, työllisyyden ja brändimarkkinoinnin saralta.
1. sija kultaa Vaasan kaupunki ja Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK: Maailman onnellisin ihminen
2. sija hopeaa Sallan kunta & House of Lapland: Save Salla / Salla 2032
3. sija pronssia Oulun matkailu Oy, Pohjolan rengastie
House of Lapland: Muuttokuumetta-kampanja
Nokian kaupunki: Viinikanniemi - Asumisen järvihelmi Nokialla
Rautavaaran kunta: Luonnostaan luontomatkailun helmeksi
Tuusulan kunta: Rakkauden taidetta – tunteen kautta Tuusula tunnetuksi
Shortlistalle valitut työt esitellään ja voittajat palkitaan 14.9.2022 Kuntamarkkinat-tapahtumassa klo 14 alkavassa seminaarissa.
Tutustu kilpailuun osallistuneisiin töihin tarkemmin täältä:
Käy peukuttamassa omaa suosikkiasi. Yleisön suosikki palkitaan Kuntamarkkinoilla 14.9.2022.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu on järjestetty vuosittain vuodesta 2006 lähtien. Kilpailun tarkoitus on nostaa esille kuntien markkinoinnissa ja viestinnässä hyviksi koettuja käytäntöjä, joita kaikki kunnat voivat vapaasti hyödyntää.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun 2021 osallistui 46 kilpailutyötä, joista 13 valittiin shortlistalle. Videoilla välitämme palkittujen töiden tekijöiden puheenvuorot. Myös tallenne Kuntamarkkinoilla esitetystä palkintojenjaosta on katsottavissa alla.
Hopeaa: Emme odota ihmeitä, teemme Niitä! - Iisalmi Katso myös hopeasijan tuomaristoperustelu
Pronssia: Kymsoten prototyypit: tuomariston perustelu
Eduskuntavaalit ovat myös kuntavaalit. Kokosimme kuntakentän 13 kärkitavoitetta kevään hallitusohjelmaneuvotteluihin.
Kerro meille mikä sinua kiinnostaa, niin lähetämme sinulle uutiskirjeitä ja myös muuta postia kiinnostuksen kohteisiisi liittyen.