Kunnat mukana vuoden 2020 Urheilugaalassa

Suomen liikkuvin kunta 2019

liikkuvin kunta

Kolmatta kertaa järjestettävässä Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa etsitään jälleen kuntalaisten liikuntamahdollisuuksia erinomaisesti edistänyttä kuntaa. Tänä vuonna teemana on kunnissa liikunnallisen elämäntavan edistämisessä tehty yhteistyö.

Kilpailu on osa valtakunnallisen Urheilugaalan ohjelmaa ja sen järjestää Kuntaliitto yhteistyössä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa. Voittaja palkitaan Uno-pokaalilla Helsingin Hartwall Arenalla 16.1.2020 järjestettävässä Urheilugaalassa.

Vuoden 2019 kilpailun finaaliin on valittu Heinola, Helsinki ja Lieto. Katso finalistien videot tästä.

Heinola

Lieto

Lisää liikettä yhteistyöllä

Kilpailussa etsitään kuntaa, joka tekee monipuolista yhteistyötä yli sektori- ja organisaatiorajojen kuntalaisten liikkeen lisäämiseksi. Valinnassa painotetaan erityisesti sitä, kuinka kunta on onnistunut kokoamaan yhteen eri toimijoita ja edistää kaikkien kuntalaisten monipuolista liikkumista.

- Suomen liikkuvin kunta -kilpailulla Kuntaliitto haluaa tehdä näkyväksi sitä hyvää työtä, jota kunnissa tehdään liikkumisen lisäämiseksi ja kuntalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi. Samalla haluamme nostaa esiin hyviä käytäntöjä ja esimerkkejä kuntakentälle jaettavaksi, sanoo liikunta- ja nuorisoasioiden erityisasiantuntija Mari Ahonen-Walker

Kilpailu on avoin, maksuton ja tarkoitettu kaikille kunnille.

Ilmoittautumisaika kilpailuun on päättynyt 16.10. klo 12.00. Asiantuntijaraati valitsee ehdokkaista kolme finalistia, jotka julkistetaan Ylen suorassa lähetyksessä 7.12. alkaen.