Yleiset kirjastot ja kirjastotoiminta

Vuoden kirjastokunta -kilpailu 2019

Vuoden kirjastokunta -kilpailun logo

Etsimme jälleen vuoden kirjastokuntaa ja yleisön suosikkia

Kilpailun avulla Kuntaliitto haluaa nostaa esiin ja juhlistaa kirjastojen tekemää yhteiskunnallisesti merkittävää työtä. Vuoden 2019 kilpailu alkaa 6.8. ja päättyy 30.8. Tämän vuoden kilpailuteema on lukeminen ja lukemisen edistäminen. Kilpailu toteutetaan yhteistyössä Suomen kirjastoseuran kanssa.

Kilpailuun osallistutaan täyttämällä oheinen ilmoittautumislomake viimeistään 30.8.2019

Vuoden 2018 kirjastokunta oli Espoo ja yleisön suosikki Salla

Kuntaliitto jakoi vuonna 2018 ensimmäistä kertaa Vuoden kirjastokunta -palkinnon. Palkinto myönnetään kunnalle ja sen kirjastotoiminnalle. Kilpailu avataan tas elokuussa 2019 ja palkinnot jaetaan lokakuun 26. päivänä Helsingin kirjamessuilla.

Katso Sellon kirjastossa järjestetyn palkintojuhlan videointi (30min). Espoo juhlisti yhdessä henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa saamaansa tunnustusta 4.12.2018.

Kilpailun ensimmäisessä vaiheessa asiantuntijoista koostuva palkintolautakunta valitsi hakijoista viisi finalistia, jotka paljastettiin Turun Kirjamessuilla 5.10.2018. Kilpailun voittaja julkistettiin Helsingin Kirjamessuilla lauantaina 27.10.2018 klo 13.00. Kilpailun tuomarina toimi Duudsonien Jarppi Leppälä. Lisäksi Suomen kirjastoseura järjesti verkkoäänestyksen, jossa finalistien keskuudesta valittiin yleisön suosikki. Yleisön suosikiksi nousi Sallan kirjasto.

Paljon onnea voittajille!

Katso vuoden 2018 kirjastokuntafinalistit täältä.

kirjasto

Vuoden kirjastokunta -kilpailun finalistit julkistettiin Turun kirjamessuilla

Turun Kirjamessuilla julkistetut Vuoden kirjastokunta -kilpailun finalistit ovat Espoo, Iisalmi, Lieto, Salla ja Seinäjoki. Kuntaliitto järjestää kilpailun yhteistyössä Suomen Kirjastoseuran ja Lukukeskuksen kanssa.
lateral-image-right
kirjasto

Kuntaliitto palkitsee ensimmäistä kertaa vuoden kirjastokunnan

Kuntaliitto jakaa tänä vuonna ensimmäistä kertaa Vuoden kirjastokunta -palkinnon. Palkinto myönnetään kunnalle ja sen kirjastotoiminnalle. Kilpailun avulla Kuntaliitto yhteistyökumppaneineen haluaa nostaa esiin ja juhlistaa kirjastojen tekemää työtä.
lateral-image-left