Vuoden valtuutettu

Etsimme vuoden valtuutettua!

Vuoden valtuutettu 2020 -kilpailu käynnistyy maaliskuussa 2020 viimevuotiseen tapaan.

Löytyykö valtuustostanne esimerkillinen yhteistyön edistäjä ja tulevaisuuden rakentaja?

Kuntaliitto jakaa tänä vuonna toista kertaa Vuoden valtuutettu -palkinnon. Kilpailun avulla Kuntaliitto haluaa kiinnittää huomiota paikallisdemokratian merkitykseen ja nostaa esiin kuntien luottamushenkilöiden tekemää tärkeää työtä.

Vuoden valtuutettu palkitaan kuntapuheenjohtajapäivillä Lappeenrannassa 10.6.2020. Palkinnoksi voittaja saa Assi Arnimaa-Leinosen  suunnitteleman kunniamerkin ja kunniakirjan. Lisäksi voittaneen valtuutetun valtuusto saa käyttöönsä Kuntaliiton myöntämän 10.000 euron stipendin koulutukseen ja konsultointiin käytettäväksi.

Arviointikriteereinä uudistaminen ja yhteistyötaidot

Kilpailun voittajan valitsee asiantuntijaraati, jossa on edustettuna sekä kunta-alan asiantuntijoita että luottamushenkilöitä. Arviointikriteereissä painotetaan erityisesti uudistamis- ja yhteistyötaitoja.

Kilpailun ilmoittautumisaika alkaa maaliskuussa. Ehdokkaita kilpailuun voivat ilmoittaa luottamushenkilöt itse, kuntien henkilöstö tai kuntalaiset. Ilmiantolomakkeessa kysytään ilmiannon perustelut sekä ehdotuksen tekijän ja vähintään yhden suosittelijan yhteystiedot.

Vuoden 2019 valtuutetuksi valittiin Hilkka Kemppi Asikkalasta

Asikkalan kunnanvaltuuston puheenjohtaja Hilkka Kemppi on nimetty vuoden valtuutetuksi Kuntaliiton järjestämässä kilpailussa. Ensimmäistä kertaa järjestettyyn kilpailuun ehdotettiin 46 valtuutettua 35 kunnasta. Asiantuntijaraati arvosti erityisesti luottamushenkilön uudistamis- ja yhteistyötaitoja.

lateral-image-left