Tervetuloa kunnan tulevaisuuteen!

Yhteiset digiratkaisut

Digitalisaatio avaa kunnille mahdollisuuden säilyttää toimintakykynsä ja elinvoimansa tulevaisuuden Suomessa. Se tarjoaa välineitä järjestää kunnan rakenteita tavalla, joka tukee ja sujuvoittaa kunnan arkea. Digitalisaatio on sekä ajattelutavan että toimintatavan syvällinen muutos. Se koskettaa kaikkia kunnan toimijoita ja kuntalaisia.

Kuntaliitto on kuntien kumppani digitalisaation edistämisessä. Yhteiset digiratkaisut on Kuntaliiton ylläpitämä yhteiskehittämisen verkosto, jossa jaetaan tietoa digitalisaation uusista avauksista, avoimen teknologian hyödyntämisestä, digitalisaation rahoituksesta ja yhdessä oppimisesta. Verkosto vahvistaa kuntien digikyvykkyyttä paikallisesti ja valtakunnallisesti.

Toivotamme jokaisen suomalaisen kunnan tervetulleeksi yhteiseen oppimisympäristöömme. Jäseneksi voi ilmoittautua tällä lomakkeella. Yhteisten digiratkaisujen avoin keskustelu käydään Slack-kanavallamme. Avoimeen lähdekoodiin perustuvia ratkaisuja jaamme kuntakentän käyttöön Kuntaliiton GitHubissa.

Lisätietoja Klash-kuntainnovaatiokilpailun käynnissä olevasta toteutusvaiheesta löytyy Klashin kotisivulta.

Tietoa parhaillaan kunnissa käynnissä olevista VM:n digiavustusta saaneista digikehityshankkeista löytyy Yhteiset digiratkaisut -kuntakartasta.

Kesäkuun 10.-11. päivä järjestimme yhteistyössä FCG:n kanssa Kuntien digitalisointipäivät, joiden ohjelma löytyy FCG:n sivulta. Tilaisuus pidettiin tänä vuonna vuorovaikutteisessa studiossa, johon pääsi osallistumaan etäyhteydellä.

Tiimimme palvelee mielellään digitalisaation edistämiseen liittyvissä kysymyksissä.

Luodaan yhdessä kuntien tulevaisuutta!

Etunimi
Laura