Kunnan markkinointi

Kunta tai maakunta on markkinoitavana kokonaisuutena omintakeinen ja monitahoinen. Kuntien ja maakuntien markkinoinnin tavoitteet ovat usein myös moniulotteisemmat kuin hyödykkeitä markkinoivalla liikeyrityksillä. Monet markkinoinnin peruslainalaisuudet koskevat kuitenkin myös kuntamarkkinointia.

Kunnan markkinointi toteuttaa osaltaan kunnan strategiaa ja edellyttää siten huolellista suunnittelua. Markkinointi alkaa yhteisen tahtotilan määrittelystä ja palvelujen tuotekehittelystä. Strategian yhteydessä määritellään kunnan vahvuudet, vetovoimatekijät ja tavoitemielikuva.

Hyvä markkinointiviestintä on totuudenmukaista ja pitkäjänteistä. Lupauksille on oltava katetta todellisuudessa.

Tällä sivustolla on kunnan markkinointia koskevaa tutkimustietoa ja aineistoa. Sivustolta saat myös tietoa kuntien markkinointivastaavien verkostotapaamisista ja koulutuksesta.

Markkinoinnin julkaisuja

Tutustu Kuntaliiton julkaisemiin markkinoinnin ja viestinnän oppaisiin verkkokaupassamme.

lateral-image-left

Markkinointi lisääntyy kunnan elinvoiman tukena

Lähes puolet kuntien markkinointiktutkimukseen osallistuneista markkinointivastaavista uskoo, että markkinoinnin panostukset kasvavat vielä lähivuosina. Tulokset selviävät Kuntaliitton vuoden 2018 selvityksetä.

lateral-image-right

PHP Social Stream: There is no feed data to display!