Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinta

AKUSTI-areena

AKUSTI-areenalla maaliskuussa 2020 aiheena lapsiperheiden ja iäkkäiden palveluintegraatio tiedonhallinnan näkökulmasta

Tervetuloa AKUSTI-areenaan, jonka aiheena on palveluintegraatio lapsiperheiden ja iäkkäiden palveluissa. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä UNA Oy:n kanssa.

Akusti-areenan tarkoituksena on lisätä eri osapuolten välistä ymmärrystä liittyen sosiaalihuollon ja terveydenhuollon tiedonhallinnan kehittämiseen. Se kokoaa ajankohtaista kansallista kehittämistä ja paikallistason kokemuksia yhteen. Työpajaosiossa mm. pohditaan, mitä etuja alueellisesti yhtenäisellä asiakasjärjestelmällä saataisiin toiminnassa. ​

Tilaisuus on suunnattu sosiaalihuollon ja terveydenhuollon ammattilaisille, järjestelmien pääkäyttäjille, sosiaalihuollon alueellisille kehittäjille sekä sosiaalialan osaamiskeskuksille.​ Akusti-areenaan voi osallistua sekä paikan päällä Kuntatalolla, että verkossa. Tapahtuma taltioidaan ja työpaja järjestetään siten, että myös etäosallistujat voivat tuoda näkemyksensä esiin työpajassa.

Ilmoittautuminen tähän Akusti-areenaan  tapahtumasivujen kautta.

Alustava ohjelma:

klo 10          Aamukahvi

klo 10.15    Lapsiperheiden palvelut 3 näkökulmaa
                    - Muutosagentti alueellisesta tilanteesta lapsiperheiden palveluiden osalta
                    - Sote-kuntayhtymä
                    - Ison kaupungin näkökulma
                    - Työpaja palveluintegraatiosta, keskustelua ja lyhyt yhteenveto

n. klo 12     Lounas

n. klo 13    Iäkkäiden palvelut 3 näkökulmaa
                     - Muutosagentti alueellisesta tilanteesta iäkkäiden palveluiden osalta
                     - Sote-kuntayhtymä
                     - Ison kaupungin näkökulma
                     - Työpaja palveluintegraatiosta, keskustelu ja lyhyt yhteenveto

Tilaisuus päättyy klo 15 mennessä.

Tervetuloa!

AKUSTI-areenan työpaja

UNA@AKUSTI-areena liittyen sosiaalihuollon tiedonhallintaan 17.09.2019

AKUSTI-foorumi järjesti yhdessä UNA Oy:n kanssa Sosiaalihuollon tiedonhallintaan liittyvän seminaarin ja työpajan, jonka tarkoituksena oli lisätä eri osapuolten välistä ymmärrystä ja kokemuksia liittyen sosiaalihuollon tiedonhallinnan kehittämiseen parhailla käytänteillä. Yhteistyöseminaari oli kohdennettu sosiaalihuollon ammattilaisille, järjestelmien pääkäyttäjille, sosiaalihuollon alueellisille kehittäjille sekä sosiaalialan osaamiskeskuksille sekä terveydenhuollon ammattilaisille, joita osallistui paikan päällä Kuntatalolla ja etäyhteydellä tilaisuuteen noin 160. Tilaisuus kokosi ajankohtaista kansallista kehittämistä ja paikallistason kokemuksia yhteen. Työpaja–osiossa mm. pohdittiin, mitä etuja alueellisesti yhtenäisellä asiakasjärjestelmällä saataisiin sosiaalihuollon toiminnassa. Työpajojen yhteenvedot löytyvät aineistosta.

Luennot ovat katsottavissa allaolevien videolinkkien kautta, ja aineistot löytyvät linkkeinä videon jälkeen tai sivun alalaidasta.

UNA@AKUSTI-areenan seminaaritallenteet

Videolinkki seminaariluentoon Esittäjä
Avaus/ Akusti Jani Jussila, Akusti/ Kuntaliitto
Avaus/ UNA Oy Petri Pekkala, Una Oy