Lastensuojelutunti

Lastensuojelussa on tapahtunut isoja muutoksia viimeisten vuosien aikana ja tarve käydä keskustelua sekä saada vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin on kasvanut yhä tärkeämmäksi.

Uudessa lastensuojelutunti -ohjelmassamme käymme vuorovaikutteisesti läpi lastensuojelukentän ajankohtaisia asioita.

Kaikki lastensuojelun parissa kunnissa ja kuntayhtymissä työskentelevät ovat lämpimästi tervetulleita mukaan lähetykseen.

Toivomme ohjelman palvelevan kuulijoita mahdollisimman hyvin. Näin ollen otamme mielellämme vastaan kysymyksiä ja aihealueita, joista haluaisitte kuulla lisää. Kysymykset voi lähettää osoitteeseen soster@kuntaliitto.fi

Tulevat lähetykset

• Seuraava Lastensuojelutunti 25.5.2021 klo 12-13. Aiheena huostaanotto ja kiireelliset sijoitukset.

Pitääkö huostaanotto tehdä aina silloin, kun vanhempi, koulu tai lääkäri sitä pyytää? Mikä on huostaanoton suhde terveydenhuollon palveluihin? Voidaanko kiireellinen sijoitus tehdä suunnitelmallisesti jonakin tulevana päivänä? Pitääkö kiireellisen sijoituksen päätös tehdä ennen kotikäyntiä? Mikä on huostaanoton suhde avohuollon sijoituksiin?

Mitä muuta haluaisit käsiteltävän tästä teemasta? Laita kysymyksesi soster@kuntaliitto -postilaatikkoon 20.5. mennessä.

• Lastensuojelutunnille ei tarvitse erillistä ilmoittautumista. Pääsette seuraamaan suoraa lähetystä Kunta.tv:n sivuilta.

Verkkopalvelussamme

Ensimmäinen Lastensuojelutunti pureutuu jälkihuollon kysymyksiin