Sote-uudistus ja Kuntaliitto

Kuntaliitto vaikuttaa siihen, että sote-uudistus valmistellaan kuntien ja alueiden erilaisuus sekä kuntien vahva rooli huomioiden. Uudistuksessa on painotettava sote-palvelujen painopisteen siirtämistä peruspalveluihin ja ennaltaehkäisevään toimintaan sekä tietojärjestelmien yhteensovittamista.

Tälle sivulle kootaan ajankohtaista tietoa sote-uudistuksen valmistelusta, tilannekuvasta sekä Kuntaliiton näkemyksistä ja kannanotoista. Käynnissä olevalla lausuntokierroksella Kuntaliitto työstää lausuntoa tiiviissä yhteistyössä ja vuoropuhelussa yhdessä kuntien kanssa. Lue lisää lausuntoprosessista täältä.

Lausuntokierroksen kuntaverkostokäsittelyt

Tällä sivulla voit seurata sote-uudistuksen lakiluonnoksiin liittyvien verkostokäsittelyiden keskeisiä havaintoja sekä käsittelyiden aikataulua.

lateral-image-left

Viralliset lausunnot ja kuulemiset

Kuntaliiton viralliset lausunnot sekä kuulemisiin liittyvät materiaalit löytyvät kootusti täältä.

lateral-image-right

Blogit ja asiantuntijapuheenvuorot

Tältä sivulta löydät koottuna kaikki Kuntaliiton asiantuntijoiden blogit sekä erilaiset asiantuntijapuheenvuorot sote-uudistukseen liittyen.

lateral-image-left

Esitysmateriaalit

Kuntaliiton sote-uudistukseen liittyvät erilaiset esitysmateriaalit löytyvät kootusti tältä sivulta.

lateral-image-right
Tukea kunnille ja kuntayhtymille