AKUSTI-foorumin kesäseminaarit ja tiedonhakumatkat

AKUSTIn kesäseminaari 2020 järjestetään etäyhteyksin joulukuussa

AKUSTIn perinteinen kesäseminaari siirrettiin kesäkuulta korona-tilanteen vuoksi pidettäväksi 2.–3.12.2020. Tilaisuus järjestetään tällä kertaa kahtena puolen päivän etäseminaarina. Ilmoittautuminen on alkanut ja siihen pääset tästä.

ALUSTAVA OHJELMA (muutokset mahdollisia)

Opitaan toisistamme ja prosesseistamme

Keskiviikko 2.12.2020

13:00 Tilaisuuden avaus

Keynote: Miltä soten digitalisaatio näyttää laatikon ulkopuolelta, verojohtaja Veijo Romppainen, Verohallinto

13:50 Ajankohtaista STM:stä, erityisasiantuntija Anna Kärkkäinen

14:00 tauko

14:20 Miten Eskoa kehitetään? Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri TBC

15:00 UNA-ratkaisujen pilotoinnit ja käyttöönotot

• UNA Ydin pilotoinnit
  • UNA Lomake käyttöönotto

Palvelujohtaja Kati Tuovinen ja digijohtaja Kimmo Kasteenpohja, UNA Oy

16:00 Tilaisuus päättyy

Torstai 3.12.2020

9:00 Keynote: Miltä soten digitalisaatio näyttää laatikon sisäpuolelta? Toimitusjohtaja Toni Auvinen, Avarasti Oy

10:00 tauko

10:20 Terveyskylän sovellukset, IT-kehitysjohtaja Mikko Rotonen, HUS

11:00 Alueellinen yhteistyö ja toiminnan kehittäminen TBC

11:45 AKUSTI-foorumin kuulumiset, AKUSTI-sihteeristö

12:00 Tilaisuus päättyy

TERVETULOA!

Tiedonhankintamatka Berliiniin 4.-6.11.2019

AKUSTI-foorumi on järjestänyt vuosittain sote-ICT ja tiedonhallintaan liittyvän tiedonhankintamatkan Eurooppaan (edelliset matkat suuntautuivat Tanskaan, Ruotsiin & Norjaan sekä Iso-Britanniaan). Matkan tarkoituksena on oppia kohdemaan sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmästä sekä siihen liittyvästä tietohallinnosta. Erityisesti mielenkiinnon kohteena Berliinin matkalla oli digitalisaation hyödyntäminen terveydenhuollossa.

Orientaatiopuheenvuorossa Marcus Müller Business Finlandista avasi meille Saksan terveydenhuoltojärjestelmän toimintaa. Toisena päivänä osallistuimme Euroforum “Health - The Digital Leaders” -seminaariin, johon osallistujia löytyi Saksasta, Suomesta, Tanskasta, Itävallasta ja Singaporesta. Kolmen päivän sessio sisälsi myös antoisia keskusteluja sekä vierailun Charitén yliopistolliseen sairaalaan, joka on yksi suurimmista yksityisistä sairaalaketjuista Saksassa.

Matkakertomus kokoaa kokemuksemme yhteen. Se ja matkalla nähdyt esitykset löytyvät alla olevista linkeistä. Luennoitsijoiden Linkedin-profiileihin pääset tutustumaan klikkaamalla matkakertomuksen esittäjänimiä.

Tiedonhankintamatkat

Esitysmateriaalit AKUSTI-foorumin aiemmista tiedonhankintamatkoista Iso-Britanniaan, Tanskaan Kööpenhaminaan ja Ruotsiin sekä Norjaan.

lateral-image-left

Kesäseminaarit

Esitysmateriaalit AKUSTIn aiemmista kesäseminaareista Naantaliin, Nokialle ja Hämeenlinnaan.

lateral-image-right
Hanna Menna

Etunimi
Hanna
Sukunimi
Menna
Erityisasiantuntija

+358 9 771 2043
Kännykkä
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry