AKUSTI-foorumin kesäseminaarit ja tiedonhakumatkat

AKUSTIn kesäseminaari 2020 järjestettiin etäyhteyksin joulukuussa

AKUSTIn perinteinen kesäseminaari siirrettiin kesäkuulta korona-tilanteen vuoksi pidettäväksi 2.–3.12.2020. Tilaisuus järjestettiin tällä kertaa kahtena puolen päivän etäseminaarina.

OHJELMA

Opitaan toisistamme ja prosesseistamme

Keskiviikko 2.12.2020

13:00 Tilaisuuden avaus

Keynote: Miltä soten digitalisaatio näyttää laatikon ulkopuolelta, verojohtaja Veijo Romppainen, Verohallinto

13:40 Ajankohtaista STM:stä, erityisasiantuntija Anna Kärkkäinen

14:00 tauko

14:20 Miten Eskoa kehitetään? Hallintoylilääkäri Terhi Nevala, Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri

15:00 UNA-ratkaisujen pilotoinnit ja käyttöönotot

Palvelujohtaja Kati Tuovinen ja digijohtaja Kimmo Kasteenpohja, UNA Oy

16:00 Tilaisuus päättyy

Torstai 3.12.2020

9:00 Keynote: Miltä soten digitalisaatio näyttää laatikon sisäpuolelta? Toimitusjohtaja Toni Auvinen, Avarasti Oy

10:00 tauko

10:20 Terveyskylän sovellukset ja käyttöönotto
IT-kehitysjohtaja Mikko Rotonen, HUS
Tietohallintojohtaja Vesa-Matti Tolonen, Lapin sairaanhoitopiiri

11:00 Turun perheneuvolan digionnistumiset,
Palveluesimies Kimmo Kiviranta, Turun perheneuvola

11:45 AKUSTI-foorumin kuulumiset, AKUSTI-sihteeristö

12:00 Tilaisuus päättyy

TERVETULOA!

Tiedonhankintamatka Berliiniin 4.-6.11.2019

AKUSTI-foorumi on järjestänyt vuosittain sote-ICT ja tiedonhallintaan liittyvän tiedonhankintamatkan Eurooppaan (edelliset matkat suuntautuivat Tanskaan, Ruotsiin & Norjaan sekä Iso-Britanniaan). Matkan tarkoituksena on oppia kohdemaan sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmästä sekä siihen liittyvästä tietohallinnosta. Erityisesti mielenkiinnon kohteena Berliinin matkalla oli digitalisaation hyödyntäminen terveydenhuollossa.

Orientaatiopuheenvuorossa Marcus Müller Business Finlandista avasi meille Saksan terveydenhuoltojärjestelmän toimintaa. Toisena päivänä osallistuimme Euroforum “Health - The Digital Leaders” -seminaariin, johon osallistujia löytyi Saksasta, Suomesta, Tanskasta, Itävallasta ja Singaporesta. Kolmen päivän sessio sisälsi myös antoisia keskusteluja sekä vierailun Charitén yliopistolliseen sairaalaan, joka on yksi suurimmista yksityisistä sairaalaketjuista Saksassa.

Matkakertomus kokoaa kokemuksemme yhteen. Se ja matkalla nähdyt esitykset löytyvät alla olevista linkeistä. Luennoitsijoiden Linkedin-profiileihin pääset tutustumaan klikkaamalla matkakertomuksen esittäjänimiä.

Tiedonhankintamatkat

Esitysmateriaalit AKUSTI-foorumin aiemmista tiedonhankintamatkoista Iso-Britanniaan, Tanskaan Kööpenhaminaan ja Ruotsiin sekä Norjaan.

lateral-image-left

Kesäseminaarit

Esitysmateriaalit AKUSTIn aiemmista kesäseminaareista Naantaliin, Nokialle ja Hämeenlinnaan.

lateral-image-right
Marjo Orava

Erityisasiantuntija
Sote-yksikkö
+358 9 771 2259, +358 50 347 3019
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät.