Terveysaseman odotushuone

AKUSTI-foorumi on alueiden ja kuntien, Kuntaliiton sekä kansallisten toimijoiden yhteinen sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallinnon muutoksia tukeva verkosto.

AKUSTIn toiminta on avointa, ja kehitysprojektien tulokset ovat laajasti käyttöönotettavissa ja selvitysten tulokset hyödynnettävissä.  Toteutettavista yhteistyökohteista ja käynnistettävistä projekteista sovitaan AKUSTIn johtoryhmässä. Valmistelevaa työtä tekee sekä Kuntaliitossa työskentelevä sihteeristö, että AKUSTIn työvaliokunta.

AKUSTI-foorumin väliarvioinnin yhteydessä kartoitettiin vuoden 2019 toiminnan painopistealueita. Painopistealueet tekemiselle ovat:

• ”Muutoksen tukija”: Organisaatiomuutoksia ja Sote-tietojärjestelmien yhtenäistämistä tukevat selvitykset, ohjeet ja asiantuntija-apu.
  • "Yhteinen vaikuttamistyö”: Sote-tietohallintotoimijoiden näkemysten kokoaminen ja edistäminen kansallisessa kehittämistyössä ja lainsäädännössä.
  • "Yhteistyö ja verkostoalusta”: Sote-tietohallinnon kehittämisteemoihin liittyvän toimijoiden välisen vuoropuhelun lisääminen mm. verkostojen, seminaarien, opintomatkojen avulla.

Pysy ajantasalla AKUSTI-foorumin toiminnasta ja sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyön tapahtumista. Liity AKUSTI-viestintäkirjeen tilaajiin tästä. Jo ilmestyneet viestintäkirjeet löydät tästä.

AKUSTIn uusin markkinointikirje

Sähköistä viestintää AKUSTIsta 7/2019

Sähköistä viestintää AKUSTIsta 6/2019

Sähköistä viestintää AKUSTIsta 5/2019