AKUSTI-foorumin kesäseminaarit ja tiedonhakumatkat

Tiedonhankintamatka Berliiniin 4.-6.11.2019

AKUSTI-foorumi on järjestänyt vuosittain sote-ICT ja tiedonhallintaan liittyvän tiedonhankintamatkan Eurooppaan (edelliset matkat suuntautuivat Tanskaan, Ruotsiin & Norjaan sekä Iso-Britanniaan). Matkan tarkoituksena on oppia kohdemaan sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmästä sekä siihen liittyvästä tietohallinnosta. Erityisesti mielenkiinnon kohteena Berliinin matkalla oli digitalisaation hyödyntäminen terveydenhuollossa.

Orientaatiopuheenvuorossa Marcus Müller Business Finlandista avasi meille Saksan terveydenhuoltojärjestelmän toimintaa. Toisena päivänä osallistuimme Euroforum “Health - The Digital Leaders” -seminaariin, johon osallistujia löytyi Saksasta, Suomesta, Tanskasta, Itävallasta ja Singaporesta. Kolmen päivän sessio sisälsi myös antoisia keskusteluja sekä vierailun Charitén yliopistolliseen sairaalaan, joka on yksi suurimmista yksityisistä sairaalaketjuista Saksassa.

Matkakertomus kokoaa kokemuksemme yhteen. Se ja matkalla nähdyt esitykset löytyvät alla olevista linkeistä. Luennoitsijoiden Linkedin-profiileihin pääset tutustumaan klikkaamalla matkakertomuksen esittäjänimiä.

lapsi katsoo stetoskooppiin

Tiedonhankintamatkat

narrow
Hanna Menna

Etunimi
Hanna
Sukunimi
Menna
Erityisasiantuntija

+358 9 771 2043
Kännykkä
Vastuualueet
  • Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi AKUSTI:n toimintaa tukevan Kuntaliiton sihteeristön tehtävät.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry