Jätelautakuntien neuvottelupäivät

540.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Jätehuollon kunnallisten toimijoiden vuotuiset neuvottelupäivät alkavat ympäristöministeriön ja Kuntaliiton katsauksilla ajankohtaisiin laki- ja muihin hankkeisiin.

Ensimmäinen koulutuspäivä jatkuu paneelikeskustelun merkeissä, aiheena on kunnan toissijainen jätehuoltopalvelu ja palvelutarjonnan puutteen arviointi. Paneelissa mukana ministeriön, jätehuoltoviranomaisen, jätettä tuovan ja tuottavan yrityksen edustaja, jätelaitoksen edustaja sekä Suomen Kiertovoima KIVO.

Päivän lopussa jaamme hyviä käytäntöjä jätetaksan valmistelussa ja saamme katsauksen tuoreimmista oikeustapauksista.

Toinen koulutuspäivä keskittyy ensin pakkausjätteeseen ja muovin keräyksen. Päivän pääteemana on jätehuollon tiedonhallinta ja digitalisaatio. Tässä osuudessa esittelyt kehityshankkeista mm. kuljetusrekisteritietojen ja asiakkuuden hallintaan.

Päivät on tarkoitettu kuntien jätehuoltoviranomaisille, jätehuollon kunnallisille toimijoille ja luottamushenkilöille.

Tervetuloa!

Ilmoittautuminen 31.10. mennessä