Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut - nyt ne tulee!

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
Kuopio
Kuopio, Orginal Sokos Hotel Puijonsarvi
Osoite
Minna Canthin katu 16, KUOPIO
Hinta (ilman ALV)
290.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Varhaiskasvatuksen asiakasmaksulaki - vihdoinkin valmis!

Tasavallan presidentti vahvisti 29.12.2016 presidentin esittelyssä mm. seuraavat lait. Laki varhaiskasvatuksen asiakasmaksuista ja laki varhaiskasvatuslain 13 §:n muuttamisesta, laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annetun lain muuttamisesta ja laki lasten kotihoidon ja yksityisen hoidon tuesta annetun lain 6 §:n muuttamisesta (HE 205/2016 vp). Lait tulevat voimaan 1.3.2017.

Jatkossa varhaiskasvatuksen asiakasmaksuihin ei enää sovelleta lakia eikä asetusta sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista. Aiemmin maksuja oltiin nostamassa ja siten parantamassa kuntataloutta, nyt suunta onkin päinvastainen.

Nyt jos koskaan sinun kannattaa päivittää tietosi ja kehittää osaamistasi!

Käsittelemme alueellisesti toteutettavassa koulutuspäivässä uutta Varhaiskasvatuksen asiakasmaksulakia sekä muita varhaiskasvatuksen ajankohtaisia asioita. Paneudumme keskeisiin asiakasmaksujen määräämiseen liittyviin muutoksiin, käytännön tulkintaan ja tähän liittyvien pulmien ratkaisemiseen. Käymme läpi myös muita varhaiskasvatuksen järjestämiseen vaikuttavia asioita ja tulevaisuuden näkymiä. Lisäksi saat viimeisintä tietoa mahdollisista muista tiedossa olevista tulevista muutoksista. Tilaisuudessa on myös oiva mahdollisuus kuulla eri kuntien toimintatavoista ja verkostoitua.

Keskeiset teemat:

Varhaiskasvatuslain ja asetuksen 1.8.2016 voimaan tulleet muutokset ja tulevaisuuden näkymät

Varhaiskasvatuksen asiakasmaksulaki
• Varhaiskasvatuksen maksulainsäädäntö jatkossa
• Muutokset nykyiseen käytäntöön verrattuna
• Maksujen tulevat muutokset
• Kunnan tekemät päätökset
• Keskustelua soveltamisesta
• Osallistujien kysymykset
• Miten homma etenee?

Koulutus tuotetaan FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä. Päivän kouluttajana toimii varhaiskasvatuksen erityisasiantuntija Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta.

Tervetuloa!

Toivomme sinun jakavan tietoa koulutuksesta työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostoissasi.