Poliittisen päätöksentekijän työnantajarooli -webinaari

150.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Vaikkei tulla usein ajatelleeksi poliittinen luottamushenkilö toimii myös työnantajan edustajana. Koulutus käy läpi luottamushenkilöjen vastuut ja velvollisuudet työnantajan edustajana.

Kunnanhallitus toimii työnantajan edustajana ja valtuutettu edustaa työnantajaa

Kuluva valtuustokausi on kunnan henkilöstöpolitiikan kannalta historiallisen haastava. Kaudelle sijoittuu sote- ja maakuntauudistus. Puolella kunnan henkilöstöstä vaihtuu työnantaja. Uudessa kunnassa organisaatiot on osin rakennettava uudelleen. Sote- ja maakuntauudistuksen hallittu läpivieminen on äärimmäisen tärkeää kuntalaisten palvelujen sujuvuuden kannalta.

Kunnanvaltuutetut tekevät päätöksiä, joilla he vaikuttavat kuntansa työnantajapolitiikkaan. Kunnanhallitus käyttää kunnassa puolestaan ylintä työnantajavaltaa. Jotta kuntaan voidaan luoda hyvä henkilöstöpolitiikka ja johtamiskulttuuri, henkilöstöpoliittisten linjausten on annettava selkeä suunta johtamiselle.

Lue lisää aiheesta Kuntatyönantajalehden artikkelista: https://www.kuntatyonantajalehti.fi/2017/5/valtuutettu-edustaa-tyonanta…

Koulutuksesta on saatavilla myös tallenne. Tallenne on organisaationne käytössä kuukauden ajan. Tämä aikana luottamushenkilöillä, viranhaltijoilla ja muilla organisaatiossa työskentelevillä on mahdollista katsoa koulutus verkossa.