Psykiatrisen potilaan fyysinen terveys –työkaluja hoitohenkilökunnan käytännön työhön

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
Helsinki, Orginal Sokos Hotel Presidentti
Osoite
Eteläinen Rautatiekatu 4, HELSINKI
Hinta (ilman ALV)
340.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Psykiatrisia sairauksia potevilla on todettu olevan runsaasti fyysisiä oireita ja piileviä sairauksia. Yli puolella skitsofreniaa sairastavalla terveystarkastukseen osallistuneella avohoitopotilaalla todettiin diabetekseen sekä sydän- ja verisuonitauteihin altistava metabolinen oireyhtymä. Lisäksi lähes puolella oli päivittäistä haittaa aiheuttavia, lähinnä tuki- ja liikuntaelinten, hermoston ja ruoansulatuksen vaivoja. Ummetus ja närästys sekä korvakäytävän tukkiva vahatulppa olivat yleisiä löydöksiä. Jotta potilaiden kokonaisvaltainen hoito voidaan turvata, tulee hoitohenkilökunnalla olla riittävät valmiudet ennaltaehkäistä ja reagoida potilailla ilmentyviin fyysisiin oireisiin.

Saat koulutuspäivältä mukaasi tietoa psykiatristen potilaiden yleisimmistä fyysistä sairauksista, lääkitysten aiheuttamista haitoista sekä keinoja somaattisten sairauksien ehkäisyyn ja hoitoon. Päivän aikana käymme myös läpi psykoosipotilaiden fyysisten sairauksien ehkäisyä ja hoitoa sekä iltapäivällä harjoittelemme käytännössä perusmittauksia ja saamme neuvoja hätäensiapuun.

Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittautuminen viimeistään 3.11. mennessä.