Kuntamarkkinat 2017

Päättymispäivä
Tapahtuma kaupunki
Kuntatalo, Helsinki

ARTTU2-tutkimusohjelman kotisivut osoitteessa kuntaliitto.fi/arttu2.

Lupaavatko uudistukset parempaa tulevaisuutta? ARTTU2-tutkimusten nostoja kuntakentän uudistuksista
Sotesta ja taloudesta puhumassa oli emeritusprofessori Pentti Meklin. Kuntalaismielipiteistä kertoi tutkimuspäällikkö Marianne Pekola-Sjöblom ja uudistusten etenemisestä erityisasiantuntija Arto Koski. Lisäksi Keiteleen kunnanjohtaja Hanna Helaste ja Mikkelin kaupunginjohtaja Timo Halonen kertoivat omat näkemyksensä niistä avaintekijöistä, jotta uudistukset voisivat tuoda parempaa tulevaisuutta.

Työn imua hyvällä henkilöstöjohtamisella. ARTTU2-Henkilöstö strategisena resurssina -tutkimuksen tuloksia
Seminaarissa esiteltiin  tutkimustuloksia kuntien henkilöstöjohtamisesta ja siitä, kuinka muutoksissa voidaan säilyttää työn imu ja hyvä työssä suoriutuminen. Tulokset perustuvat ARTTU2-ohjelman 40 kunnan henkilöstöjohtamisen tilan ja henkilöstön työn imun tutkimuksiin. Tulosten perusteella kehitetään henkilöstövoimavarojen johtamisen malli, jota voidaan käyttää myös sote- ja maakuntauudistuksessa. Seminaarin järjestää KT yhteistyössä Työterveyslaitoksen ja Vaasan yliopiston kanssa. Puhujina olivat Työterveyslaitoksen tutkimusprofessori Jari Hakanen, Vaasan yliopiston professori Riitta Viitala ja KT Kuntatyönantajien kehittämispäällikkö Terttu Pakarinen.

Kuntaliitto terms