Kunta-alan controller -koulutusohjelma

620.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Koulutus on täynnä. Seuraavan koulutusohjelman ohjelma/aikataulu vahvistetaan kevään aikana.

Toimintaympäristön muutokset ja digitalisaatio luovat haasteita, muutostarpeita sekä mahdollisuuksia taloushallintoon. Tuloslaskelmat tai budjettien toteumat eivät enää riitä, päätöksenteossa tarvitaan analyysia taloudellisten lukujen merkityksestä ja toiminnasta lukujen takana. Taloushallinnon työtehtävissä tarvitaan kehittävää ja proaktiivista työotetta.

Kunta-alan controller -koulutusohjelmassa perehdyt tiedolla johtamisen, modernin taloushallinnon ja strategisen johdon laskentatoimen teemoihin:

• johdon laskentatoimen innovaatiot ja controllerin työkalut (kustannusjohtaminen; tuotteistus ja kustannuslaskenta, elinkaarilaskenta ja tavoitekustannusjohtaminen, budjetointi ja rullaava ennustaminen, strategiset mittaristot)
• sisäinen valvonta ja riskienhallinta
• kunnan toiminnan ja talouden suunnittelu ja seuranta
• kunnan toiminnan ja talouden analysointi
• tiedolla johtaminen ja raportoinnin kehittäminen; data-analytiikka ja Business Intelligence –ratkaisut
• talousviestintä ja raportointi/taloustiedon visualisointi.

Koulutusohjelma toteutetaan monimuoto-opiskeluna; lähiopetusjaksot (teoriaa ja case-harjoituksia), webinaari sekä etäopiskelu/kehittämisprojektin laatiminen.

Koulutusohjelma on tarkoitettu kuntien, kuntayhtymien ja maakuntien controllereille, laskennan kehittäjille, taloussuunnittelijoille sekä muille taloushallinnon asiantuntijoille.

Koulutusohjelman sisältöön liittyvät tiedustelut koulutuspäällikkö Jaana Lehtioksa (jaana.lehtioksa@fcg.fi tai puh. +358 44 774 5075)