Kunnallisen osakeyhtiön hallitusosaaja, Kho1

1700.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Koulutus on tarkoitettu erityisesti kunnallisten osakeyhtiöiden hallitusten jäsenille ja johdolle sekä heille, jotka toimivat yhtiöiden parissa konserniohjauksen tehtävissä. Lisäarvoa koulutus tuottaa, kun osallistutte siihen ryhmänä, esimerkiksi koko hallituksen voimin. Teemme tarvittaessa myös yksittäisille yhtiöille tai alueille tarkoitettuja räätälöityjä Kho-opintokokonaisuuksia.

Kho-kokonaisuuden ensimmäisellä jaksolla pohditaan omistajaohjausta ja kuntayhtiön asemaa kuntakonsernissa peilaten puheenvuoroissa kuultua aktiivisesti omaan tytäryhteisöön tai kuntakonserniin. Toisena päivänä paneudumme osakeyhtiölainsäädäntöön ja kunnallisen osakeyhtiön hallituksen ja johdon strategiseen rooliin yhtiössä.

Jakson päätyttyä sinulle on muodostunut käsitys hallitusjäsenen lainsäädännöllisestä vastuusta ja erityisesti siitä, miten kuntayhtiöitä säätelevä osakeyhtiölainsäädäntö ja toisaalta kunnasta tuleva omistajaohjaus tai yhtiön olemassaolo osana kunnan toimintaa suhtautuvat toisiinsa.