Kunnallisen osakeyhtiön hallitusosaaja, Kho2

590.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Kho2-jaksolla paneudutaan hyvän hallitustyöskentelyn periaatteisiin sekä julkisuuslainsäädännön ja viestinnän teemoihin. Ensimmäisen päivän aikana kuulemme kokeneiden hallitusammattilaisten näkemyksiä hyvän hallintotavan periaatteista, hallitusjäsenten ja sen puheenjohtajan rooleista, hallitustyön ja johdon arvioinnista sekä yleisimmistä hallitustyön sudenkuopista.

Toisena päivänä paneudumme julkisuuslainsäädäntöön ja sen vaikutuksiin kuntayhtiöissä sekä erilaisiin viestintästrategioihin ja kriisiviestintään. Kuulemme puheenvuoron myös hankintalainsäädännön soveltamisesta kuntayhtiömaailmaan.

Jakson jälkeen sinulla on valmiudet yhä ammattimaisempaan hallitustyöskentelyyn, ja osaat puuttua epäkohtiin niitä havaitessasi. Ensimmäisellä jaksolla aloitettu lainsäädännöllinen teema jatkuu myös Kho2-jaksolla niin, että perehdyt erityislainsäädäntöön, joka sääntelee kunnan toimintaa ja vaikuttaa näin myös kuntayhtiöiden toimintaan.