Kho, Kunnallisen osakeyhtiön hallitusosaaja, Kuntakonserni, strategiset roolit sekä osakeyhtiöoikeus

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
Jyväskylä
Jyväskylä, Original Sokos Hotel Alexandra
Osoite
Hannikaisenkatu 35, Jyväskylä
Hinta (ilman ALV)
1700.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Koulutus on tarkoitettu erityisesti kunnallisten osakeyhtiöiden hallitusten jäsenille ja johdolle sekä heille, jotka toimivat yhtiöiden parissa konserniohjauksen tehtävissä. Lisäarvoa koulutus tuottaa, kun osallistutte siihen ryhmänä, esimerkiksi koko hallituksen voimin. Teemme tarvittaessa myös yksittäisille yhtiöille tai alueille tarkoitettuja räätälöityjä Kho-opintokokonaisuuksia.

Kho-kokonaisuuden ensimmäisellä jaksolla pohditaan omistajaohjausta ja kuntayhtiön asemaa kuntakonsernissa peilaten puheenvuoroissa kuultua aktiivisesti omaan tytäryhteisöön tai kuntakonserniin. Toisena päivänä paneudumme osakeyhtiölainsäädäntöön ja kunnallisen osakeyhtiön hallituksen ja johdon strategiseen rooliin yhtiössä.

Jakson päätyttyä sinulle on muodostunut käsitys hallitusjäsenen lainsäädännöllisestä vastuusta ja erityisesti siitä, miten kuntayhtiöitä säätelevä osakeyhtiölainsäädäntö ja toisaalta kunnasta tuleva omistajaohjaus tai yhtiön olemassaolo osana kunnan toimintaa suhtautuvat toisiinsa.

Jakson jälkeen sinulla on valmiudet yhä ammattimaisempaan hallitustyöskentelyyn, ja osaat puuttua epäkohtiin niitä havaitessasi. Ensimmäisellä jaksolla aloitettu lainsäädännöllinen teema jatkuu myös Kho2-jaksolla niin, että perehdyt erityislainsäädäntöön, joka sääntelee kunnan toimintaa ja vaikuttaa näin myös kuntayhtiöiden toimintaan.