Psykiatrisen potilaan fyysinen terveys –työkaluja hoitohenkilökunnan käytännön työhön

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
HELSINKI
Helsinki, Radisson Blu Royal Helsinki
Osoite
Runeberginkatu 2, HELSINKI
Hinta (ilman ALV)
345.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Psykiatrisia sairauksia potevilla on todettu olevan runsaasti fyysisiä oireita ja piileviä sairauksia. Yli puolella skitsofreniaa sairastavalla terveystarkastukseen osallistuneella avohoitopotilaalla todettiin diabetekseen sekä sydän- ja verisuonitauteihin altistava metabolinen oireyhtymä. Lisäksi lähes puolella oli päivittäistä haittaa aiheuttavia, lähinnä tuki- ja liikuntaelinten, hermoston ja ruoansulatuksen vaivoja. Ummetus ja närästys sekä korvakäytävän tukkiva vahatulppa olivat yleisiä löydöksiä. Jotta potilaiden kokonaisvaltainen hoito voidaan turvata, tulee hoitohenkilökunnalla olla riittävät valmiudet ennaltaehkäistä ja reagoida potilailla ilmentyviin fyysisiin oireisiin.

Koulutuspäivän tarkoituksena on tarjota tietoa psykiatristen potilaiden yleisimmistä fyysistä sairauksista, lääkitysten aiheuttamista haitoista sekä keinoja somaattisten sairauksien ehkäisyyn ja hoitoon. Päivän aikana käymme läpi fyysisten sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Iltapäivän aikana harjoittelemme käytännössä perusmittauksia ja saamme neuvoja hätäensiapuun! Koulutus soveltuu erinomaisesti omien tietojen päivittämiseen sekä uusille työntekijöille perehdytyksenä.

Koulutuspäivän aiheina:
• Fyysinen samanaikaissairastavuus psykoosipotilailla