Muutoksia varhaiskasvatuksessa - varhaiskasvatuslaki uudistuu!

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Kohderyhmä
Tapahtuma kaupunki
Tampere, Solo Sokos Hotel Torni Tampere
Osoite
Ratapihankatu 43, TAMPERE
Hinta (ilman ALV)
310.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Muutoksia varhaiskasvatuksessa - varhaiskasvatuslaki uudistuu!

Varhaiskasvatuslakiluonnos on parhaillaan käsittelyssä. Lakia esitetään voimaan jo 1.8.2018 alkaen. Laki uudistuu merkittävin osin, ja jatkossa varhaiskasvatukseen ei sovelleta enää sosiaalihuollon säädöksiä. Myös päivähoitoasetus on tarkoitus kumota. Isoina uusina asioina ovat varhaiskasvatuksen tietovaranto sekä uudet toiminnot varhaiskasvatuksen järjestäjille. Lakiin on tulossa merkittäviä toimintatapoihin vaikuttavia muutoksia.

Koulutuspäivässä käymme yhdessä läpi tulevia muutoksia, ja miten nämä muutokset mahdollisesti vaikuttavat varhaiskasvatuksen järjestämiseen. Käsittelemme koko lakiluonnoksen, pohdimme keskeisiä muutoksia ja tarvetta muuttaa nykyisiä toimintatapoja. Keskustelemme yhdessä, millaisia vaikutuksia lakimuutoksella on varhaiskasvatuksen järjestämiseen, toiminnan johtamiseen ja totuttuihin toimintatapoihin. Miten voimme valmistautua muutoksiin, ja mitä pitäisi asiasta tietää? Milloin eri siirtymäsäädöksin olevia muutoksia tulee soveltaa?

Koulutuksessa käsittelemme aina viimeisintä käsittelyssä olevaa luonnosta, ja kerromme myös käsittelyn etenemisestä sekä mahdollisista päätöksistä, joita kunnassa tulisi tehdä.

Päivän kouluttajana on varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Suomen Kuntaliitosta.

Tilaisuus järjestetään FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä. Toivomme sinun välittävän tietoa tapahtumastamme työyhteisössäsi, kunnassasi ja verkostoissasi.

Tervetuloa!