IlmastoKunnat-toiminnan kick-off

Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Aika: to 22.11. klo 12.30-16.30, Kuntatalo

Kuntaliiton ilmastotyö organisoituu IlmastoKunnat -toiminnaksi luoden viestintää ja vuorovaikutusta verkostojen välille ja yli. Tapaamisessa jaetaankin kuntien ilmastotyön ajankohtaisia asioita eri yhteisöissä ja organisaatioissa. Kuntien ilmastotyö on laajentunut voimakkaasti ja ilmastotyössä ollaan eri kunnissa eri vaiheissa. Osassa on tavoitteellista työtä tehty pitkään ja osassa ollaan vasta aloittamassa esimerkiksi ensimmäistä ilmastostrategiaa. Työpajassa tunnistetaan eri vaiheessa olevien kuntien ilmastotyön seuraavia askelia.

IlmastoKunnat-toiminnan alla järjestetyt koulutukset, tapahtumat ym. ovat avoimia kaikille. Tervetuloa mukaan!

Alustava ohjelma

12:30 Tervetuloa, IlmastoKunnat-toiminnan esittely ja päivän tavoitteet
- Miira Riipinen, Kuntaliitto

12:50-14:00

- Kuntien ja alueiden ilmastotyön vauhdittaminen - tavoitteet & toimenpiteet
Projektipäällikkö Olli-Pekka Pietiläinen, ympäristöministeriö

- Ajankohtaista SYKEstä
Tutkimusprofessori Jyri Seppälä, SYKE

- Ajankohtaista Motivasta
Kunta-alan asiantuntija Salka Orivuori, Motiva

- Energiaviraston energianeuvontarahoitus maakunnille: case Valonia
Energia-asiantuntija Liisa Harjula, Valonia

14:00-14:15 The Reference Framework for Sustainable Cities (in English)
- Pedro Bizarro CEMR
The Reference Framework for Sustainable Cities (RFSC) is an online toolkit (www.rfsc.eu) for local European authorities that are involved in or are willing to start a process of integrated and sustainable urban development. The main objective of the toolkit is to enhance the dialogue within a city and with peer cities tackling the same issues all across Europe.

14:15-14:30 Kahvitauko

14:30-16:30 Työpajatyöskentelyä kuntien seuraavista askelista ilmastotyössä + keskustelu työpajan tuloksista
- työskentelyä ohjaa Demos Helsinki

Ilmoittautuminen ja ennakkokysely

Ilmoittautuminen 12.11.2018 mennessä!

HUOM! Ilmoittautumisaika on umpeutunut, mutta osallistumismahdollisuuksia voi tiedustella: pauliina.jalonen@kuntaliitto.fi, 050-501 8602

Täytä ilmoittaumislomake täällä!

Työpajatyöskentelyä varten on ennakkokysely. Löydät sen täältä, mikäli se ei ole tullut sähköpostiisi. Täytäthän lomakkeen viimeistään 16.11.2018, klo 12. Kiitos!