Kho1, Kunnallisen osakeyhtiön hallitusosaaja, Kuntakonserni, strategiset roolit sekä osakeyhtiöoikeus

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Kurssi
Tapahtuma kaupunki
Nokia
Scandic Eden Nokia
Osoite
Paratiisikatu 2
Hinta (ilman ALV)
1700.00€
Tapahtuman järjestäjä
FCG Finnish Consulting Group

Avoimeen koulutukseen osallistujat saavat paljon lisätietoa ja kokemuksenvaihtoa myös muiden kuntien ja kaupunkien käytännöistä ja toimintatavoista joka auttaa arvioimaan ja kehittämään omaa toimintaa vertailutiedon avulla.

Ryhmätöissä ja keskusteluissa on käsitelty muun muassa konserniohjetta, riskienhallintakäytäntöjä, tiedotusta, vuosikelloa, ennakkokäsityksen hankkimista, raportointia ja monia muita kokonaisuuksia.

Kho-kokonaisuuden ensimmäisellä jaksolla pohditaan omistajaohjausta ja kuntayhtiön asemaa kuntakonsernissa peilaten puheenvuoroissa kuultua aktiivisesti omaan tytäryhteisöön tai kuntakonserniin. Toisena päivänä paneudumme osakeyhtiölainsäädäntöön ja kunnallisen osakeyhtiön hallituksen ja johdon strategiseen rooliin yhtiössä.

Jakson päätyttyä sinulle on muodostunut käsitys hallitusjäsenen lainsäädännöllisestä vastuusta ja erityisesti siitä, miten kuntayhtiöitä säätelevä osakeyhtiölainsäädäntö ja toisaalta kunnasta tuleva omistajaohjaus tai yhtiön olemassaolo osana kunnan toimintaa suhtautuvat toisiinsa.

Seuraavat jaksojen päivät:
kho2 14.-15.2.2019